۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۴۷۲۰۵۶
رئیس حوزه معصومیه شهرضا مطرح کرد؛

لزوم ایجاد زیرساخت های لازم برای کاهش آسیب های فضای مجازی در کشور

رئیس حوزه معصومیه شهرضا گفت: امروزه باید در عصر اطلاعات زیر ساخت‌هایی فراهم شود که آسیب های ناشی از فضاهای مجازی کاهش یابد اما متاسفانه در کشور ما این ارتباطات وجود دارد در حالی که زیرساخت های لازم برای آن فراهم نشده است.
فضای مجازی

اکرم السادات قریشی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، عنوان کرد: بنیانگذار حوزه معصومیه در شهرضا حاج شیخ نعمت الله جعفری بوده و مساحت این حوزه 550 متر می باشد، از سال 1360 این حوزه فعالیت خورا آغاز کرده و طلاب به مطالعه دروس حوزوی پرداخته و ازسال 73 به طور رسمی شناخته شده است، طلاب این مدرسه به صورت پیوسته با گذراندن دروس مربوطه می‌توانند به مقاطع بالاتر حوزوی راه پیدا کنند.

وی اظهار کرد: با توجه با این که این مدرسه همجوار با مسجد و مدرسه امام صادق(ع) بوده و تفکیک جنسیتی بین طلاب خواهر و بردار همواره جزء اصول اصلی تعلیمات حوزوی بوده، مدرسه معصومیه خواهران از مدرسه امام صادق(ع) برادران جدا شد.

رئیس حوزه معصومیه شهرضا با اشاره به وجود امکان ادامه تحصیل برای طلاب در مقاطع بالاتر در مرکز استان، تصریح کرد: درحال حاضر برای خواهران امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در 6 گرایش اخلاق، قرآن و حدیث، فقه و اصول، مطالعات زنان، فلسفه، تاریخ و کلام وجود دارد.

قریشی گفت: حداقل مدرک تحصیلی برای ورود به حوزه علمیه و آغاز تحصیلات حوزوی، مدرک دیپلم است اما خواهران می‌توانند با داشتن مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های دیگر نیز وارد حوزه شده و در این مکان ادامه تحصیل دهند.

وی با اشاره به تحصیل بیش از 70 طلبه در این مدرسه علمیه بیان کرد: طلاب باید حدود 190 واحد درسی و 4 واحد پایان نامه را در زمان 5 سال با موفقیت پشت سر گذاشته و سپس وارد سطح دوم حوزه که معادل با کارشناسی دانشگاه است، شوند.

رئیس حوزه معصومیه شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به برگزاری جشنواره سالانه علامه حلی در حوزه‌های علیمه سراسر کشور، اظهار کرد: در این جشنواره که معمولاً طلاب این مدرسه نیز در آن شرکت می‌کنند، برترین مقالات که قابل طرح در مجامع علمی کشور باشند، انتخاب می‌شوند، طلابی که سطح دوم حوزه را گذرانده و در این جشنواره به عنوان نفرات برگزیده معرفی شوند، امکان ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاهی را داشته و پس از آن می‌توانند در مراکز دانشگاهی یا اجرایی کشور مشغول به کار شوند.

قریشی اظهار کرد: طلاب این حوزه به دلیل مشکلات و آسیب‌هایی که در فضای تلگرام وجود دارد به صورت رسمی در این فضا حضور ندارند اما یک کانال تلگرام در این حوزه برای پاسخگویی به شبهات طلاب وجود دارد که می‌توانند مسائل احکام و شرعی خود را به صورت پرسش و پاسخ مطرح کنند.

وی بیان کرد: امروزه باید در عصر اطلاعات زیر ساخت‌هایی فراهم شود که آسیبهای ناشی از فضاهای مجازی کاهش یابد اما متاسفانه در کشور ما این ارتباطات وجود دارد در حالی که زیرساختهای لازم برای آن فراهم نشده است؛ برای آشنایی طلاب با آسیبها و مشکلات ناشی از فضای مجازی با دعوت کارشناسان و همکاری نیروی انتظامی در برگزاری جلسات توجیهی، این آسیبها و راهکارهای مناسب برای مقابله با آن، بررسی می‌شود./302/868/ب1

ارسال نظرات