۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۴۷۰۹۷۸
امام جمعه باغملک:

نماز جمعه نمایش قدرت سیاسی اسلام است

امام جمعه باغملک با اشاره به این که نهاد و جایگاه نماز جمعه باید از رفتارهای هنجارشکن جلوگیری کند، گفت: نماز جمعه نمایش قدرت سیاسی اسلام و بیان کننده اعتقاد و باور شیعیان است.
نماز جمعه

حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد، امام جمعه باغملک در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به آیات، روایات و سخنان اولیاء درباره نماز جمعه، ابراز داشت: قدرت حاکمیت اسلامی در تابلوی نمایشگاه نماز جمعه هر حکومتی به نمایش گذاشته می شود.

امام جمعه باغملک گفت: رفتار نهاد امامت جمعه باید به گونه ای باشد که قدرت جایگاه حاکمیت اسلامی را تقویت و از هنجارشکنی های احتمالی همچون حقوق های نجومی، رانت های غیرشرعی و غیرقانونی برخی افراد در درون نظام اسلامی جلوگیری کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی باغملک اظهار داشت: نهاد و جایگاه نماز جمعه باید از بروز رفتارهای هنجارشکن درون حاکمیتی جلوگیری کند.

حجت الاسلام هاشمی نژاد با بیان این که نماز جمعه باید نمایش قدرت سیاسی اسلام برای سایر ادیان و مذاهب باشد، ادامه داد: پیروان سایر ادیان و مذاهب با مشاهده نماز جمعه باید بدانند که جایگاه اسلام به گونه ای است که هر هفته مسلمانان گرد هم آمده و مسائل سیاسی روز را بررسی و راهکارهای نجات جامعه را در چنین اجتماعی بازگو می کنند.

وی تکیه گاه مردم را تاریخ ائمه اطهار(ع) و چشم اندازشان را فرهنگ انتظار و ظهور دانست و عنوان کرد: اعتقاد و باور شیعه، خاستگاه ولی فقیه و عوامل ضمانت سعادت و صلابت جامعه اسلامی در نماز جماعت نمایش داده می شود./9456/303/ب2

ارسال نظرات