۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۴۷۰۸۹۱
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

مهم‌ترین پیام حضور باشکوه مردم در 9 دی وفاداری آنها به نظام و رهبری است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: مهم‌ترین پیام حضور پرشور و شعور اقشار مختلف مردم در مراسم گرامیداشت یوم‌الله نهم دی وفاداری آنها نسبت به نظام اسلامی و رهبری است.
حجت الاسلام یعقوبی - نماز جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با قدردانی از حضور پرشور مردم در مراسم گرامیداشت یوم‌الله 9 دی، اظهار کرد: ملت ما اهل بصیرت و شناخت دوست و دشمن و مقتضیات زمان هستند و می‌دانند دشمن در آستانه یوم‌الله نهم دی منتظر است ببیند مردم چگونه رفتار می‌کنند.

وی با بیان اینکه امسال هم مردم بصیر و انقلابی ایران با حضور باشکوه خود در مراسم نهم دی دشمنان را ناامید کردند، افزود: این حضور باشکوه مردم حاوی چند پیام مهم بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: مهم‌ترین پیام حضور پرشور و شعور مردم در مراسم گرامیداشت یوم‌الله 9 دی این بود که دشمن نمی‌تواند با تحریم و تهدید و تشر ملت استوار ایران را از نظام اسلامی و رهبری جدا کند؛ زیرا این مردم عاشق کشور، دین و نظام اسلامی هستند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه کرد: همچنین یوم‌الله نهم دی نشان‌دهنده فریاد و انزجار ملت ایران از فریب و فتنه است که هر سال رساتر شده و بلندتر از سال قبل فریاد زده می‌شود.

به گفته وی، در یوم‌الله 9 دی امسال میزان حضور و مشارکت مردم به نسبت سال گذشته بیشتر شده بود که این موضوع نشان‌دهنده افزایش وفاداری مردم به نظام و رهبری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به درسهایی که باید از 9 دی بگیریم، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مواردی که از یوم‌الله نهم دی معلوم می‌شود؛ متکی بودن نظام اسلامی بر خداوند است.

وی خاطرنشان کرد: برخی افراد در حوادث بعد از انتخابات سال 88 و در حماسه مردمی یوم‌الله نهم دی نمره قبولی نگرفته و رفوزه شدند؛ به همین دلیل از خواص انتظار می‌رود بیشتر مراقب باشند تا از ارزشهای اسلامی و انقلابی فاصله نگیرند؛ زیرا مردم بصیر ایران اسلامی همواره عملکرد و رفتار آنها را رصد می‌کنند.

نویسندگان نامه به ترامپ آرزوی خود را به گور می‌برند

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه بجنورد، با اشاره به نگارش نامه از سوی 30 نفر از ایرانیان خارج‌نشین به دونالد ترامپ، رییس جمهور منتخب آمریکا و درخواست آنها برای افزایش تحریمها علیه ایران، اظهار کرد: نویسندگان این نامه خائن به ملت و وطن هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: این افراد در آستانه یوم‌الله 9 دی که روز شادی و پیروزی ملت ایران است به دشمنان مملکت نامه نوشته و خواسته‌های نادرستی را طرح می‌کنند؛ در حالی که باید این آرزوهای شوم را با خود به گور ببرند.

وی با اشاره به اینکه قبله آمال این افراد آمریکا است، اضافه کرد: کسانی که علیه نظام اسلامی و ملت ایران اقدام می‌کنند بدون شک ایرانی نبوده و خائن و وطن‌فروش هستند.

قطعنامه شورای امنیت در محکومیت شهرک‌سازی، سیلی سیاسی به اسراییل بود

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل که در آن شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطینی محکوم و خواهان توقف شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری شده است، اظهار کرد: صدور این قطعنامه سیلی سیاسی به رژیم صهیونیستی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: این برای نخستین بار بود که شورای امنیت جرأت انجام چنین کاری را پیدا کرد؛ زیرا پیش از این آمریکا چنین قطعنامه‌هایی را در حمایت از اسراییل وتو می‌کرد و مانع از تصویب آن می‌شد.

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی با پررویی تمام در اراضی غصبی فلسطینیها اقدام به شهرک‌سازی می‌کند؛ اما قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای جلوگیری از این شهرک‌سازیها اقدام خوبی برای پایان دادن به بی‌حیایی‌ها و دهن‌کجی صهیونیستها در اراضی غصب‌شده است./9314/201/ب2

ارسال نظرات