۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۴۶۹۸۹۲
استاد حوزه علمیه مازندران:

بی بصیرتی خواص عامل شکل گیری فتنه 88 شد

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه خواص بی بصیرت پس از برگزاری انتخابات باشکوه سال 88، آغاز گر فتنه علیه نظام بودند، گفت: متأسفانه دشمنان خارجی نظام نیز با سوء استفاده از این فضای به وجود آمده با فتنه گران داخلی همراه شدند.
فتنه 88

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمود آباد، حجت الاسلام سید رسول سید پور، استاد حوزه علمیه امروز در ستاد برگزاری حماسه نهم دی که در دفتر امام جمعه برگزار شد با بیان این که فتنه ۸۸ یکی از حوادث پیچیده تاریخ نظام مقدس جمهوی اسلامی ایران بود، گفت: باید از زوایای مختلف به این موضوع نگاه کرد تا ابعاد متفاوت این حادثه بسیار بزرگ که به تعبیر مقام معظم رهبری انقلاب را تا مرز پرتگاه پیش برد، برای نسل‌های آینده انقلاب تبیین و تحلیل شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با طرح این پرسش که اگر بخواهیم مقصران اصلی فتنه ۸۸ را تبیین کنیم چه کسانی در دایره مقصران قرار دارند، گفت: برای پاسخ به این پرسش باید زوایای مختلف فتنه مورد تحلیل و بررسی قرار بگیرد تا با اسناد معتبر موجود جوابگوی اذهان عمومی باشیم اما در این مجال اندک سه دسته اصلی این حادثه بسیار بزرگ را بیان می‌کنیم.

حجت الاسلام سید پور با تاکید بر این که یکی از اعمالی که این روزها به ویژه در دستور کار جبهه فتنه همسو با اربابانشان در غرب انجام می‌شود، کمرنگ کردن و تغییر افکار عمومی نسبت به موضوع دایره مقصران فتنه ۸۸ است، خاطر نشان کرد: امروز حتی رسانه‌های اقتصادی همسو با آنها وارد مسائل سیاسی مربوط به فتنه می‌شوند و مهم‌ترین دلیل آن نیز هدایت افکارعمومی به سمت و سویی دیگر است.

وی با تاکید بر این که در فتنه ۸۸ چند دسته مقصر وجود دارد، گفت: دسته نخست همان سران اصلی فتنه هستند که در بطن کار بودند و به عروسک‌های خیمه شب‌بازی غرب تبدیل شدند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که یکی از شخصیت‌های کشور، هفته ها قبل از انتخابات از تریبون رسمی اعلام کرد باید کاری کنیم که همان رای که به صندوق انداخته می‌شود، از صندوق بیرون آید، گفت: همسر همین شخصیت در روز انتخابات پس از انداختن رأی خود به صندوق، گفت احتمال تقلب در انتخابات کاهش پیدا نکرده و اگر تقلب شد مردم به خیابان ها بریزند.

وی با اشاره به این که غرب همواره در پی ضربه زدن به انقلاب است، گفت: اینگونه صحبت‌ها خواسته و ناخواسته باعث شد شبهه تقلب در انتخابات قوت بگیرد و اصلی ترین مرحله از پروژه ناکام انقلاب‌های مخملی کلید بخورد.

حجت الاسلام سید پور با بیان این که انقلاب‌های نارنجی در بعضی از کشورها نظیر گرجستان و اوکراین باعث روی کار آمدن حکومت‌های وابسته به غرب و دست نشانده آمریکا شده بود، افزود: فردای روز انتخابات با اعلام نتایج، یکی از سران فتنه نتایج را بهت‌آور خواند و اعلام کرد که با توجه به تقلب گسترده در انتخابات، نتیجه را نمی‌پذیرد و مردم را به حضور در خیابان‌ها دعوت کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که این تجمعات در روزهای بعد هم ادامه پیدا کرد که موجب خسارت‌های فراوان به بیت المال، اموال عمومی و کشته شدن چندین نفر از هموطنان شد، ادامه داد: این در حالی بود که برخی متهمان و دستگیرشدگان اعتراف کردند که تقلب تنها اسم رمز این آشوب‌ها بود و ما خود می‌دانستیم که با این ساز وکار انتخابات در کشور ما به هیچ عنوان امکان تقلب وجود ندارد.

حجت الاسلام سیدپور با اشاره به نقش عاملان فتنه ۸۸ در ضربه زدن به نظام اسلامی، گفت: دسته دوم آن‌هایی بودند که با رسانه خود فتنه را به سمتی که می‌خواستند مدیریت می‌کردند.

وی با بیان این که در کنار نقش محوری برخی خواص که در جریان فتنه ۸۸ به عنوان سران فتنه نزد عموم مردم شناخته شدند، حضور و نقش آفرینی مستقیم دشمنان خارجی نظام و مردم ایران کاملاً مشهود بود، تصریح کرد: اما بخش عمده‌ای از پروژه جنگ نرم دشمنان داخلی و خارجی در جریان این فتنه از طریق رسانه‌‌ها عملیاتی و به مرحله اجرا در آمد.

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: در فتنه ۸۸ برخی از خواص متأسفانه با وجود صحبت‌های مقام معظم رهبری در خصوص موضع‌گیری صریح و شفاف، خواص جامعه آن روز نه تنها موضع گیری نکردند، بلکه از طریق برخی رسانه‌ها و مطبوعات داخلی آب در هاون دشمن ریختند و هم‌صدا با دشمنان این نظام و در راستای اهداف آن‌ها گام برداشتند.

وی با بیان این که رسانه‌های غربی در فرآیند فتنه دو موضوع اصلی را عملیاتی كردند، اظهار داشت: یکی از آن‌ها دامن‌زدن به فضای آشوب و دیگری شكل دادن به سیاست‌های نظام سلطه بر اساس نوع تحلیل‎هایی كه از داخل ایران ارائه می‌كردند و در این بین رسانه‎هایی بودند كه به طور مستقیم پیگیر ایجاد خط اغتشاش و دامن زدن به نا آرامی‌ها بوده‌اند، شاخص‌ترین این دسته سایت بی بی سی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به تأسیس ‏شبكه تلویزیونی بی‎بی‎سی فارسی تنها شش ماه پیش از برگزاری انتخابات گفت: افزایش برنامه‎های آن شبکه به ۲۴ ساعت در ‏روزهای نزدیك به انتخابات وتأثیر فزاینده آن بر هدایت، كنترل، مهره چینی و بازی‏گردانی حوادث پیش و ‏پس از انتخابات تنها یك مورد از موارد نشان دهنده تدوین سناریوی دشمنان خارجی و داخلی جهت براندازی ‏نظام است.

حجت الاسلام سید پور با بیان این که فراخوان‎های سازگارا و نوری‌زاده در شبکه‌های ‏VOA‏ و ‏BBC‏ برای اغتشاشات روز عاشورا از تأثیر رسانه‎های خارجی بر وقایع و تحولات داخلی گواهی می‎دهند، خاطرنشان کرد: این رسانه های معاند مهم ترین عامل مدیریت جریان فتنه در داخل کشور بودند.

وی با اشاره به نقش رسانه در فتنه ۸۸ خاطر نشان کرد: جهت‎گیری بسیاری از رسانه‏‌های معاند، آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی و همسو با جریان فتنه در ‏جریان انتخابات و وقایع بعد از آن و تأثیر آن‎ها بهعنوان عوامل مؤثر بر اعتراض و آشوب، در کنار عملكرد بی بی سی، مهندسی شده بود و در این راستا برخی از رسانه‌های داخلی نظام نیز همراه با غرب فریاد تقلب سر می‌دادند و به آشوب‌های خیابانی در کشور دامن می‌زدند.

استاد حوزه علمیه مازندران در پایان با اشاره به دسته سوم  مقصران فتنه گفت: دسته سوم کسانی هستند که آتش فتنه را با سکوت خود مدیریت می‌کردند و به قشر خاکستری فتنه ۸۸ معروف شدند، این دسته آن‌هایی بودند که در ظاهر در رسانه‌ها وارد نشدند، به کف خیابان‌ها نریختند و سعی کردند با تجربه از فتنه ۸۸ پای خود را از این برکه کثیف بیرون نگه دارند و تنها هدایت آن را به عهده داشتند و با سکوت خود به صورت معنوی از آن حمایت کردند و نکته قابل توجه سابقه انقلابی و اجرایی آنها در بدنه اصلی کشور بود و به راحتی می‌توان آن‌ها را از بدنه انقلابی خارج و وارد بدنه غیرانقلاب کرد.

وی با بیان این که متأسفانه خواص بی بصیرت پس از برگزاری انتخابات باشکوه سال 88، آغاز گر فتنه علیه نظام بودند، گفت: متأسفانه دشمنان خارجی نظام نیز با سوء استفاده از این فضای به وجود آمده با فتنه گران داخلی همراه شدند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روشنگری های مقام معظم رهبری در جریان فتنه 88 مانع تحقق توطئه های دشمنان شد، افزود: اگر هوشیاری و بصیرت مردم و هدایت های عالمانه مقام معظم رهبری نبود دشمن خسارت های سنگینی به کشور وارد می کرد./202/1317/ب1

ارسال نظرات