۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۴۶۹۸۵۰
مدیر حوزه علمیه بناب:

عالم هستی نماد قدرت و رحمت حضرت حق است

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی گفت: تمام عالم هستی نماد قدرت الهی و تجلی رحمت حضرت حق است.
حجت‌الاسلام‌ شیخ عبد المجید باقری بنابی مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر (عج) بناب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین عبدالمجید باقری بنابی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) شهرستان بناب امروز در جلسه اخلاق طلاب این مرکز علوم دینی با اشاره به ادامه مباحث جلسات گذشته پیرامون معرفت و محبت خدا، اظهار داشت: رسیدن به مقام عبودیت و بندگی با تهذیب نفس و تهجد حاصل می شود.

وی با بیان روایتی از امام صادق(ع) والاترین دارایی دنیا را محبت به خدا دانست و خاطرنشان کرد: هر کسی که نسبت به پروردگار متعال محبتی در دل دارد، بی‌نیاز از غیر در دنیا و آخرت است و هر کسی که از این وادی رحمت دور افتاده باشد، خسران کرده است.

مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) شهرستان بناب عواقب پیروی از وسوسه‌های شیطانی را یادآور شد و افزود: با عنایت به آیه کریمه «لاتتبعوا خطوات الشیطان» انسان بایستی در هر حال شاکر پروردگار متعال باشد و به هر آنچه که حضرت حق عطا فرموده است؛ رضایت دهد، در غیر این صورت وسوسه‌های شیطان غالب خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی با تأکید بر این‌که تمامی انبیای الهی، آیات قرآنی و ائمه اطهار(ع) برای سعادت بشریت از سوی خداوند متعال ارزانی شده‌اند، گفت: تمام عالم هستی نماد قدرت الهی و تجلی رحمت حضرت حق است، با این اوصاف گرایش به سمت حزب الشیطان مطلوب حال بشر نخواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) طلاب را به دوری از خیانت، دروغ و خلف وعده توصیه کرد و گفت: دروغ کلید بسیاری از رذایل اخلاقی، گناهان و بدبختی‌های بشریت است، اگر دروغ از میان برود و صداقت در جامعه حاکم شود؛ سعادت انسان تضمین می شود.

مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) شهرستان بناب با تأکید بر این‌که طلاب به عنوان مبلغان دینی در آینده رسالت خطیری در هدایت افکار عمومی نسبت به ارزش‌ها، آموزه‌ها و احکام دینی بر عهده دارند، گفت: مادامی که خود را به لحاظ اخلاقی و معرفتی آماده نکنید، اثرگذار نخواهید بود./935/203/ب2

 

ارسال نظرات