۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۴۶۹۵۸۹
8 دی‌ماه در دانشگاه مذاهب اسلامی؛

کنفرانس بین‌المللی علوم انسان و دینی مبارزه با افراط‌گرایی برگزار می‌شود

کنفرانس بین‌المللی علوم انسان و دینی مبارزه با افراط‌گرایی 8 دی‌ماه در دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار می‌شود.
مبارزه با افراط

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عادل ضیایی معاون پژوهشی دانشگاه مذاهب اسلامی امروز در نشست خبری همایش بین‌المللی «علوم انسانی و دینی مبارزه با افراط‌گرایی» که در دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار شد، گفت: این کنفرانس بین‌المللی روز چهارشنبه 8 دی‌ماه در دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار می‌شود.

وی افزود: کنفرانس مذکور با همکاری دانشگاه بغداد، دانشگاه ادیان و مذاهب، دانشگاه تهران، دانشگاه مذاهب اسلامی، دانشگاه پیام نور، موسسه جامعه‌الصطفی و مجمع جهانی صلح برگزار می‌شود.

دبیر علمی کنفرانس با اشاره به اهداف و علل برگزاری کنفرانس، عنوان کرد: در این کنفرانس علت‌های افراط‌گرایی از نظر علوم دینی و اسلامی بررسی و طرق مقابله با آن ارائه خواهد شد. 

ضیایی درباره آثار رسیده به دبیرخانه کنفرانس، اظهار داشت: از مجموع مقالات ارسالی 14 مقاله داخلی و 7 مقاله خارجی با موضوعات مختلف، از سوی دبیرخانه کنفرانس تائید شده است که در روز کنفرانس ارائه می‌شود.

معاون پژوهشی دانشگاه مذاهب اسلامی درباره طرق دریافت مقالات، ابراز کرد: به دو روش سفارش و فراخوان به دریافت مقالات اقدام کردیم، در روش نخست به صاحبنظران و اندیشمندان سفارش مقاله داده شده که روز همایش ارائه و در کتاب مقالات منتشر خواهد شد در روز فراخوان نیز از بین آثار ارسالی برترین‌ها انتخاب روز همایش ارائه می‌شود.

وی افزود: برای این کنفرانس هفت نشست مقدماتی برگزار شده که نتیجه آن سخنرانی و مقالاتی شد که در کنفرانس منتشر خواهد شد./202/807/ب1

ارسال نظرات