۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۴۶۹۴۵۳
استاد حوزه علمیه همدان:

همگرایی نیروهای انقلابی سبب تقویت جایگاه ولایت است

استاد حوزه علمیه همدان گفت: وحدت و همگرایی نیروهای انقلابی، عامل استحکام کلام حق، ارزش های اسلام ناب و جایگاه ولایت است و نیروهای انقلابی تنگ ترین حلقه یاران اسلام ناب هستند.
حجت الاسلام ناصر صفری

حجت الاسلام ناصر صفری، استاد حوزه علمیه همدان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، درباره اهمیت و لزوم همگرایی نیروهای انقلابی و وحدت، گفت: دستور دین ما این است که باید در مقابل دشمنان خدا از هر جهتی به وحدت و همگرایی برسیم و یک جبهه مشترک در برابر آنان داشته باشیم.

وی افزود: ادیانی که به خداوند اعتقاد دارند و اهل کتاب آسمانی هستند باید در مقابل کفر و شرک و کسانی که اعتقادی به خدا ندارند یک جبهه واحد تشکیل دهند و ما نیز که اهل کتاب آسمانی هستیم و پیامبر و خدایی واحد داریم باید در مقابله با دشمنان با هم متحد باشیم.

حجت الاسلام صفری در ادامه گفت: از طرف دیگر مسلمانان باید در برابر غیر مسلمانان، در یک جبهه واحد قرار گیرند و با هم همگرایی و وحدت داشته باشند و در این موضوع دو عامل مهم وجود دارد، اینکه بدانند در مقابل چه کسی و تحت رهبری واحد چه کسی باید بایستند.

استاد حوزه علمیه همدان تاکید کرد: مسلمانان باید بدانند که باید تحت رهبری واحد ولایت و در مقابل دشمن واحد بایستند و حول محور ولایت حرکت کنند و نیز باید بدانند که این دو عامل شرط پیروزی در برابر دشمنان اسلام است.

وی ابراز داشت: مهم تر از اتحاد کشورهای مسلمان با هم، اتحاد بین شیعیان و نیروهای جامعه است و خاص تر از آن، وحدت و همگرایی بین نیروهای انقلابی است که تنگ ترین حلقه یاران اسلام ناب هستند.

حجت الاسلام صفری با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: همانطور که خداوند در قرآن فرموده است، بیشترین امید خدا و اولیای به نیروهای انقلابی است که دین خدا را نجات دهند و اینان کسانی هستند که ضعف و سستی به خود راه نمی دهند و اهل صبر و استقامت، دلبسته به آرمان های اسلام ناب و زمینه ساز ظهور هستند.

وی در ادامه گفت: نیروهای انقلابی باید در سایه وحدت و همگرایی و تحت امر ولایت فقیه، جایگاه ولایت را مستحکم کنند و امر ولایت فقیه و آرمان های اسلام را عملی سازند، زیرا تقویت جایگاه کسی که منادی کلام حق باشد سبب تقویت کلام حق و ارزش های اسلام است.

حجت الاسلام صفری در پایان گفت: باید بدانیم که اگر این همگرایی و وحدت در میان جامعه و نیروهای انقلابی وجود نداشته باشد و تشتت و پافشاری بر سلایق شخصی حاکم باشد، به تعبیر قرآن این تنازع سبب ضعف جبهه حق و ضعیف شدن نفوذ کلام ولایت خواهد شد./979/302/ب3

 

 

ارسال نظرات