۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۴۶۹۲۴۸

شیعیان نیجریه خواستارآزادی سریع شیخ زکزاکی شدند

شمار زیادی از شیعیان نیجریه ضمن تاکید بر لزوم پیگیری آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان این کشور، در شهر آبوجا (پایتخت) تظاهرات مسالمت آمیز برگزار کردند.
تظاهرات در حمایت از شیخ زکزاکی در نیجریه


به گزارش خبرگزاری رسا، تظاهرکنندگان ضمن تاکید بر لزوم توجه نهادهای قضایی نیجریه به حکم قضایی صادره از سوی دادگاه آبوجا، بر آزادی سریع رهبر شیعیان و همسر وی، تاکید کردند.

نهادهای امنیتی نیجریه اخیرا ضمن مانع تراشی در مسیر اجرای حکم قضایی دادگاه نیجریه، رهیر شیعیان و همسر گرامی ایشان را به مکانی نامعلوم انتقال داده اند.

دادگاه نیجریه اخیر حکم آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی را صادر کرده است. بر اساس این حکم حداکثر تا 30 روز دیگر شیخ زکزاکی باید تحویل مقامات پلیس نیجریه داده شود و آنها نیز ظرف 24 ساعت وی و همسرش را آزاد خواهند کرد.

بر اساس گزارش های منتشره،‌ شماری از اعضای ارشد 'جنبش اسلامی' نیجریه برنامه هایی را برای رایزنی و متقاعد کردن نهادهای قضایی این کشور به منظور آزادی سریعتر شیخ زکزاکی ترتیب داده اند.

اعلام خبر آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی موجب شد تا شیعیان این کشور ضمن ابراز خرسندی از پیروزی مواضع حقوقی خود در برابر نهادهای قضایی، بر لزوم احترام به حقوق اجتماعی و مذهبی همه پیروان ادیان توحیدی در نیجریه تاکید کنند.

به نوشته ایرنا، ناظران سیاسی بر این باورند که آزادی رهبر شیعیان نیجریه نشانه شکست سیاست های آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود در نیجریه بوده و در مقابل یک پیروزی بزرگ برای میلیون ها نفر از شیعیان این کشور آفریقایی است.

این در حالیست که بر اساس شواهد متقن سیاسی و اجتماعی، آزادی رهبر شیعیان نیجریه نه اولین و نه آخرین مرحله از تلاش شیعیان این کشور برای تحقق مطالبات خود خواهد بود./982/ب102/د

ارسال نظرات