۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۴۶۹۲۲۹
آيت‌الله قریشی:

مسؤولان با سوءاستفاده کنندگان از بیت‌المال برخورد جدی کنند

امام جمعه موقت ارومیه گفت: یک عده از مدیران با سوءاستفاده از بیت المال اقدام به تعیین حقوق های نجومی برای خود کردند؛ دولت و دیگر بخش های نظام که در این حوزه مسؤولیت دارند باید با این زیاده خواهی ها برخورد کنند.
آیت الله قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، آیت الله سید علی اکبر قریشی امام جمعه موقت ارومیه در خطبه ها امروز نماز جمعه اظهار داشت: انسان ها باید در برخورد با یکدیگر حد انصاف را رعایت کرده و مواظب باشند حق و حقوق مسلمانان نقض نشود.

وی تصریح کرد: اهمیت این امر که کسی نباید از افراد دلخور شود همین بس که پیامبر اکرم در جمع اصحاب خود به این موضوع توجه کرده و از آنها در مورد دلخوری که افراد ممکن است از یشان داشته باشند طلب حلالیت می کنند.

نماینده مردم استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان گفت: مراقب باشید که اخلاق شما به عنوان مسلمان معتقد برای جامعه مهم بوده و این امر باید مورد توجه قرار گیرد.

آيت‌الله قریشی در خطبه دوم افزود: حقوق های نجومی که از سوی رهبری نیز بارها بر آنها تاکید شده امروز سبب وهن برای نظام بوده و مناسب نیست که کسی حقوق 50 تا 60 میلیونی دریافت کند و در مقابل کمیته امداد امام برای یک خانواده چند نفره ماهی فقط 60 هزار تومان پرداخت می کند.

وی خاطر نشان کرد: یک عده از مدیران با سوءاستفاده از بیت المال اقدام به تعیین حقوق مشخصی برای خود کردند که از قرار به گفته رسانه ها 600 نفر جزء این لیست هستند و دولت و دیگر بخش های نظام که در این حوزه مسؤولیت دارند باید برخورد کنند.

امام جمعه موقت ارومیه اظهار داشت: اینها مثل آن مدیری هستند که توانست پولهای ایران را بردارد و ببرد اما اینجا دیگر نباید فرصتی به این افراد داد و کسانی که خطا کردند باید با آنها برخورد شود.

آیت الله قریشی با اشاره به اهمیت توجه به نقش احسان در جامعه، گفت: در حدود 45 سال پیش در مدت 50 روز مسجد دادخواه به همت آقای دادخواه برپا شد و هم اکنون نیز به همت اهالی گسترش یافته که امروز موجبات ثواب برای آن مرحوم را فراهم کرده است.

وی تاکید کرد : امروز در جمهوری اسلامی ساخت مدارس درمانگاه و مراکز فرهنگی موضوعی عبادی بوده و مسلمانان باید در این امر مشارکت کنند تا نظام اسلامی به بهترین نحو به مومنان خدمت کند./201/936/ب1

ارسال نظرات