۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۴۶۹۰۶۶
آیت الله طبرسی:

مسؤولان به وعده های خود در قبال مردم عمل کنند

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که مسؤولان باید به وعده های خود در همه زمینه ها عمل کنند، گفت: تنها شعار دادن کافی نیست بلکه در عمل نیز باید شاهد اجرای تعهدات و وعده های مسؤولان باشیم.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه شورای اداری استان بر ضرورت خدمت صادقانه از سوی مسؤولان و مدیران به مردم تأکید کرد و گفت: مدیران باید تلاش کنند تا مشکلات و دغدغه های معیشتی مردم رفع شود.

وی با بیان این که مسؤولان باید در حکومت داری شیوه مدیریت حضرت علی(ع) را در اولویت قرار دهند، افزود: این امام همام الگویی تمام عیار برای همه مسؤولان و مدیران جامعه اسلامی است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که عدالت و حکومت حضرت علی(ع) بهترین سرمشق و الگو برای مدیران و مسؤولان جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی باید الگوگیری از سیره علوی را در دستور کار قرار دهد؛ چرا که سیره علوی بهترین الگو و سرمشق برای مدیران است.

آیت الله طبرسی با تاکید بر اینکه جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره‌گیری از سیره علوی به ویژه مفاهیم نهج‌البلاغه است، تصریح کرد: امیرمؤمنان علی(ع) با نگارش نهج‌البلاغه گنجینه ارزشمندی از نحوه زندگی و مدیریت جوامع اسلامی از خود بر جای گذاشت.

وی با تاکید بر این که حضرت علی(ع) مظهر مهر، عطوفت و دریای مهربانی است، تصریح کرد: راه و مسیر امیرمومنان(ع) راه صواب و حق است به گونه‌ای که در مقابل ظلم، شمشیر برنده و مانند کوه صلابت و استوار بود و مهر، عطوفت و دریای مهربانی در وجود ایشان متبلور بود.

امام جمعه ساری با بیان‌ این‌ که حکومت امام علی (ع) باید الگوی همه حکومت‌های جهان باشد، ابراز کرد: امام علی (ع) در دوران خلافت خود حکومتی بر پایه حق و عدالت در دل ظلمت و تاریکی تشکیل داد و امروز آن حکومت باید الگوی همه حکومت‌های جهان باشد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، ساده زیستی امام علی(ع) را بهترین الگو برای مدیران و مسؤولان کشور دانست و تصریح کرد: مسؤولان باید توجه به اصل ساده زیستی، پرهیز از تجمل گرایی و کسب تقوا را در زندگی خود عملیاتی سازند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت تقویت مسأله اشتغال در جامعه تأکید کرد و گفت: ایجاد اشتغال توصیه اسلام است و مسؤولان باید در این خصوص برنامه ریزی مناسب داشته باشند.

آیت الله طبرسی با تأکید براین که مسؤولان باید با اقدامات مناسب نظیر تقویت موضوع معیشت و اشتغال از ناامیدی مردم نسبت به نظام جلوگیری کنند، خاطرنشان کرد: همه تلاش مسؤولان باید از بین رفتن موضوع فقر در جامعه اسلامی باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که در حال حاضر یکی از مهم ترین دغدغه های عموم مردم مسأله معیشت و اشتغال پایدار در استان است، ادامه داد: دولت باید با حمایت از سرمایه گذاری در بخش های تولیدی زمینه اشتغال نسل جوان در مراکز تولیدی را فراهم کند.

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود به موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و با بیان این که علیرغم اقدامات مناسب صورت گرفته در این باره اما هنوز از همه ظرفیت ها استفاده نشده است، افزود: ظرفیت های بسیار ارزشمندی در بخش های مختلف کشور و همچنین استان جهت تقویت اقتصاد مقاومتی وجود دارد.

وی با بیان این که متأسفانه زیرساخت های استان با وجود اقدامات مناسب صورت گرفته در سال های اخیر هنوز فراهم نیست، گفت: اجرای بسیاری از طرح های اقتصادی در استان نیازمند فراهم شدن زیرساخت های مناسب است.

امام جمعه ساری با تأکید براین که تلاش ها برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی باید بیشتر شود، خاطرنشان کرد: اگر سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور به خوبی اجرا شود به حتم بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور رفع خواهد شد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اقتصاد مقاومتی کشورمان را در برابر هجمه های اقتصادی دشمنان مصون نگه می دارد، بیان داشت: یکی از بهترین راه های ایستادگی در برابر توطئه های دشمنان تحقق عملی اقتصاد مقاومتی است.

وی در ادامه سخنان خود به موضوع ایجاد منطقه آزاد تجاری در مازندران اشاره کرد و با بیان این که از زمان حضور رییس جمهور در استان اعلام کردم که ایجاد این منطقه باید با نظرات کارشناسی انجام شود، گفت: متأسفانه بسیاری از ظرفیت‌های مهم در استان با اختلاف‌افکنی و غرب و شرقی کردن استان از دست رفت.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری همچنین به موضوع خسارت به باغداران استان در جریان برف و سرمای اخیر اشاره کرد و با بیان این که تنها ارائه گزارش دردی از مردم دوا نمی کند، افزود: مسؤولان باید خسارت های به وجود آمده به باغداران را جبران کنند.

وی با بیان این که مسؤولان استانی باید برای رفع مشکلات استان به مدیران ارشد کشوری پیشنهاد و راهکارهای مناسب را ارائه دهند، خاطرنشان کرد: امروز مازندران نیازمند نگاه مناسب تری از سوی مدیران ارشد کشور است.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که مسأله پتروشیمی به دلیل اختلافات درون استانی از دست رفت، ادامه داد: تنها راه توسعه و پیشرفت مازندران وحدت و همدلی همه مسؤولان و مردم است.

رییس شورای فرهنگ عمومی مازندران بر ضرورت توجه به تکریم ارباب رجوع از سوی مسؤولان در نهادها تأکید کرد و گفت: امروز همه مسؤولان و مدیران جامعه اسلامی مدیون مردم و نقش آفرینی آنها در 38 سال اخیر هستند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که مسؤولان باید به وعده های خود در همه زمینه ها عمل کنند، بیان داشت: تنها شعار دادن کافی نیست بلکه در عمل نیز باید شاهد اجرای تعهدات و وعده های مسؤولان باشیم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بیان داشت: با ایجاد پنجره واحد در استان گام‌های موثری برداشته شد و تنها سه ماه برای مطالبات رهبری در این زمینه فرصت داریم./202/950/ب1

ارسال نظرات