۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۴۶۸۵۱۷
رییس سازمان تربیت بدنی بسیج کشور:

بسیاری از مسؤولان ولایتمداری را تنها در حد شعار قبول دارند

رییس سازمان تربیت بدنی بسیج کشور گفت: بسیاری از مسؤولانی که در رده‌های مختلف مدیریتی قرار دارند ولایتمداری را در حد شعار قبول دارند و از عمل به فرامانهای ولایت و یا ولایتمداری عملی فاصله زیادی دارند.
ولایتمداری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سردار کاظم یزدانی امشب در مراسم یادواره شهدای ورزشکار شهرستان شهرضا که در زورخانه پوریای ولی این شهرستان برگزار شد، عنوان کرد: امام صادق(ع) در حدیثی می‌فرمایند:«مؤمن واقعی کسی است که خداوند و دوستان و دشمنان خداوند را بشناسد»، بر اساس این حدیث همه ما باید در معارف و اعتقادات خودمان درباره خداوند یک بازنگری کامل را انجام دهیم زیرا در زمینه معرفت‌الله و معرفت دوستان و دشمنان خداوند هنوز هم ایرادات اساسی در رفتار و اخلاق ما وجود دارد.

وی اظهار کرد: شناخت واقعی خداوند سبب ایجاد ایمان و اعتماد به خداوند می‌شود، اما متأسفانه ما برخی از اقدامات را در برابر بندگان خداوند انجام نمی‌دهیم زیرا شرم و حیا مانع از ارتکاب هر نوع عملی در برابر سایر بندگان می‌شود ولی به راحتی در برابر خداوند بزرگترین گناهان را انجام می‌دهیم و این رفتار ما نشان می‌دهد هنوز به وجود خداوند ایمان نداریم.

رییس سازمان تربیت بدنی بسیج کشور بیان کرد: همه بزرگان دینی ما فرموده‌اند که ما در محضر خداوند هستیم و نباید در محضر خداوند گناه کنیم، بنابراین اگر گناه در زندگی و رفتار ما وجود دارد باید خداشناسی خودمان را تقویت و باورهای اعتقادی را در وجودمان اصلاح کنیم.

یزدانی ادامه داد: تقویت خداشناسی ثمراتی به همراه دارد که یکی از آنها آن است که باعث می‌شود انسان به درجه‌ای از معارف الهی برسد که همانند شهدای بزرگ در طول دوران جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی و امروز در شهرهای اسلامی نظیر حلب حاضر شود جان خود در راه حفظ دین فدا کند، رسیدن به چنین درجه‌ای از کمال معنوی زمینه رشد و تعالی شخصیتی افراد را فراهم می‌کند تا آنکه به مقام شهید برسد.

وی اضافه کرد: شهیدان افرادی هستند که وجود خداوند را باور کرده‌اند، همه افرادی که رابطه خود را با خداوند بر اساس تقوا و صداقت ایجاد کنند، مشمول عنایت ویژه الهی می‌شوند.

رییس سازمان تربیت بدنی بسیج کشور در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: یکی دیگر از وظایف ما در مسیر کسب معرفت‌الله، شناخت دوستان خداوند است، فردی مانند سلمان فارسی با وجود مشکلاتی که در گذشته وجود داشته است از سرزمین ایران مهاجرت کرد و خد را به پیامبر اسلام(ص) رساند و به اندازه‌ای در مسیر کسب معارف الهی پیشرفت کرد که در زمره اهل بیت(ع) قرار گرفت.

یزدانی بیان کرد: تفکری که سبب شد تا سلمان فارسی در مسیر ولایت گام بردارد و به مقام قرب الی‌الله برسد امروز هم می‌تواند افراد را هدایت کند، در مسیر ولایت باید از تند روی و کند روی پرهیز کنیم و منطبق کلام ولایت حرکت کنیم؛ بسیاری از مسؤولانی که در رده‌های مختلف مدیریتی قرار دارند ولایتمداری را در حد شعار قبول دارند و از عمل به فرامانهای ولایت و یا ولایتمداری عملی فاصله زیادی دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، بیان کرد: دشمن شناسی یکی از مهمترین وظایفی است که افراد باید آن را بیاموزند، در برخی از مساجد تنها یک شعار مرگ بر آمریکا هم مطرح نمی‌شود زیرا برخی افراد که از بینش و بصیرت اندکی برخوردارند این کار را بیهوده می‌دانند در حالی که شعارهای ضد استکباری که امروزه تحت عنوان مرگ بر آمریکا و اسراییل مطرح می‌شود در واقع همان شعار مرگ بر یزید و معاویه و سایر دشمنان اهل بیت(ع) است.

رییس سازمان تربیت بدنی بسیج کشور گفت: برخی از افراد جنگ نرم را اصطلاحی بیهوده و بدون پشتوانه می‌دانند در حالی که شیطان با فریب انسان و اخراج او از بهشت نخستین جنگ نرم را در تاریخ حیات بشری انجام داد و اسراییل و آمریکا در روزگار کنونی دنباله همان مسیر شیطانی هستند./868/202/ب3

ارسال نظرات