۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۴۶۸۴۱۵
امام جمعه شهرضا:

مسؤولان به دنبال کسب رضایت مردم باشند

امام جمعه شهرضا گفت: مسؤولان باید بیشتر از هر کار دیگری به دنبال کسب رضایت مردم باشند و تلاش کنند تا با حل مشکلات آنها، جایگاه مردم به عنوان ولی نعمتان اصلی انقلاب را حفظ کنند.
امام جمعه شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی عصر امروز در جلسه ستاد دهه فجر شهرستان شهرضا که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به آیه «إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ يُغَيِّروا ما بِأَنفُسِهِم» بیان کرد: آنچه که باید در مراسم دهه فجر برای مردم بیان شود، تغییری است که در جامعه اسلامی ایجاد شد، این تغییرات قبل از انقلاب در جامعه اسلامی ایجاد و زمینه تشکیل حکومت اسلامی به رهبری مرجعیت شیعه را فراهم کرد.

وی اظهار کرد: باید زمینه‌های انقلاب برای همه مردم به ویژه برای نسلهای جوان و نوجوان تشریح و تبیین شود؛ همه باید بدانند که ظلم و جنایت و تعدی همه جانبه سبب شد مردم به ستوه آمده و به دنبال روزنه‌ای برای نجات خود باشند و در این شرایط یک رجل الهی مثل امام خمینی(ره) قیام کردند و از سال 42 تا 57 مبارزه کردند؛ در همه زمانها احتمال چنین رویدای وجود دارد.

امام جمعه شهرضا بیان کرد: مسؤولان باید رضایت مردم را کسب کنند تا آرزوی دوام نظام را داشته باشند، اگر حضور مردم در راهپیماییها با رغبت باشد اینگونه اقدامات ماندگار خواهد بود اما اگر ظاهری باشد، سودی ندارد.

حجت الاسلام یعقوبی گفت: مسؤولان باید برای احیای روحیه انقلابی در بین مردم تلاش کنند تا همه افراد همانند دوران آغاز پیروزی انقلاب اسلامی که برای رضای خدا و با شور و اشتیاق در صحنه حاضر می‌شدند، در عرصه‌های مختلف حاضر شوند؛ در آن دوران با وجود اینکه جمعیت کشور کمتر بود اقشار مختلف مردم در صحنه حاضر بودند.

وی عنوان کرد: مسؤولان باید با واقع نگری به حرف دل مردم گوش دهند و مشکلات آنها را بررسی کنند، اگر به مردم کمک بشود خدا هم به همه کمک می‌کند تا مشکلات به مرور زمان برطرف شود؛ کمک به مردم تکلیفی الهی است که بر عهده همه مسؤولان قرار داده شده است و به همین دلیل باید به بهترین شکل انجام شود.

امام جمعه شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: در منطقه خاورمیانه دشمنان به شکست در برابر جمهوری اسلامی ایران اعتراف کرده‌اند، این ناشی از بُعد نظامی کشور است که بسیار مهم و قابل توجه و افتخارآمیز است اما باید به بدنه جامعه اسلامی هم توجه کنیم و بیشتر به آن اهمیت دهیم.

حجت الاسلام یعقوبی ادامه داد: برای همه افراد لازم است که برنامه‌های جامعی برای جشنهای پیروزی انقلاب داشته باشند، باید زمینه حضور نیروهای مردمی را فراهم کنیم چون انقلاب اسلامی، حرکتی مردمی بود؛ این جشنها سبب ایجاد نشاط و شادابی در جامعه می‌شود./202/868/ب1

ارسال نظرات