۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۶۸۴۱۲
نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي:

حضور آگاهانه و هدفمند در فضای مجازی از رسالت های مهم طلاب و روحانیان است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر ضرورت حضور بیشتر طلاب در فضاي مجازي، گفت: يكي از رسالت‌های مهم طلاب و روحانيان حضور آگاهانه، هدف‌دار و منسجم در فضاي مجازي است.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به فرمایشات و تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حضور و فعالیت بیشتر طلاب و روحانیان در فضای مجازی، اظهار کرد: فعاليت در فضاي مجازي يك فرصت فوق‌العاده و استثنايي براي تبليغ دين است.

وي ادامه داد: با توجه به گسترده بودن مخاطبان فضاي مجازي و استفاده از شیوه‌های گوناگون در آن، اگر طلاب و روحانيان در اين فضا به‌ خوبی حضور نيابند، دين و آموزه‌های ديني در دنیای مدرن به انزوا كشيده می‌شود.

ریيس شوراي استاني حوزه‌های علميه خراسان شمالي افزود: طلاب و روحانيان می‌توانند با حضور خودجوش و آگاهانه در فضاي مجازي، وضعيت بی‌برنامه و بی‌هدف اين فضا را مديريت و آن را تا حدودي اصلاح کنند و از این طریق اهداف فضای مجازی را به سمت دين و ترويج فضائل اخلاقي سوق دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه فضاي مجازي دو رويكرد جداگانه و متضاد دارد، اضافه كرد: این فضا از یک‌سو می‌تواند سبب ترويج فساد، بی‌بندوباری و ابتذال شده و از سوي ديگر هم می‌تواند جايگاهي براي معرفي ارزشمندترین معرفتها باشد.

وی اظهار کرد: طلاب و روحانيان بايد با حضور آگاهانه، منسجم و هدف‌دار در فضاي مجازي پرسش‌ها و شبهات كاربران در اين فضا را با پاسخ‌های مستدل و منطقي برطرف كرده و اجازه ندهند اين فضا جولانگاه دشمن براي القاي تهاجم فرهنگي باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمين يعقوبي ادامه داد: پاسخگويي به شبهات و تبیین و تشریح سیره و سخنان ائمه اطهار(ع) يكي از وظايف طلاب و روحانيان است که در اين راستا حضور آنها در همه فضاها به‌ویژه در فضاي مجازي از اهميت بسياري برخوردار بوده و بستر مناسبي براي تبليغ دين به شمار می‌رود.

وی افزود: بر اين اساس طلبه‌ای كه با علم، بصيرت و آگاهي وارد فضاي مجازي شود به‌ خوبی می‌تواند از مباني ديني دفاع كرده و آموزه‌های اسلامی را ترويج دهد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان كرد: فضاي مجازي يك منبر بین‌المللی با مخاطبان بی‌شمار بوده و بزرگ‌ترین تريبون براي معرفي دين مبين اسلام و متون ديني است كه همه افراد به فراخور نیازها و توانمندیهای خود در آن حضور داشته و فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بيان اينكه فضاي مجازي يك پديده حاشیه‌ای نيست، تصريح كرد: فضاي مجازي واقعيت عيني و آشكار است که تأثیر بسياري در زندگي و افكار مردم دارد؛ از این‌ رو بايد آموزش حضور و استفاده از این فضا در حوزه‌های علميه و مجامع روحانيان مورد توجه ويژه قرار گيرد.

گفتنی است، در استان خراسان شمالی 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال است که در سال تحصیلی جاری درمجموع هزار و 500 طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیر نظر 170 استاد اعزامی و حق‌التدریس مشغول به تحصیل علوم دینی هستند./9314/302/ب2

ارسال نظرات