۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۴۶۸۰۴۱
امام جمعه بابل:

نامگذاری هفته وحدت به برائت در جهت اهداف استکبار است

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با انتقاد شدید از افرادی که میان جامعه شیعه که بر طبل نفرت از جامعه اهل تسنن می کوبند، گفت: افرادی که در مقابل هفته وحدت، شعار خطرناک هفته برائت را نامگذاری کردند، در جهت اهداف استکبار و دشمنان اسلام در حرکت هستند.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در مراسم جشن میلاد پیامبر(ص) و امام صادق(ع) در مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) بابل با بیان این مطلب که اعظم مناسبت ها ولادت با سعادت پیامبر(ص) است، گفت: خداوند در عالم خلقت، مخلوقی بالاتر و بهتر از پیامبر اعظم(ص) خلق نکرد و تمام مناسبت های الهی در ذیل مناسبت میلاد پیامبر(ص) قرار می گیرد.

وی افزود: نبی مکرم اسلام(ص) مجرای فیض الهی است و تمام رحمت الهی به واسطه وجودی و با برکت پیامبر اسلام(ص) بر بشریت ارزانی شد.

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا(ص) و الزهرا(س) بابل با اشاره به گوشه هایی از زیارت جامعه کبیره، اظهار داشت: پیامبر بزرگوار اسلام(ص) در میان خانواده ای متولد شد که بهترین ها و با عظمت ترین ها در کرامت بودند و اصالت و شرافت در آنها به نحو شایسته ای قرار داشت.

وی ادامه داد: هنگام تولد پیامبر(ص) اتفاقات بزرگی در سطح جهان رخ داد که از جمله آن شکافتن طاق کسری و فرو ریختن 14 کنگره آن بود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به تفسیر امام راحل از فروریختن تعداد 14 کنگره طاق کسری، تصریح کرد: به نفسیر امام راحل فروریختن طاق کسری به این مفهوم است که چهارده قرن بعد از این واقعه تحولی عظیم برای بشریت رخ می دهد که در قرن ما با وجود انقلاب اسلامی محقق شد.

وی به نامگذاری ایام میلاد با سعادت پیامبر اسلام(ص) به روایت اهل سنت و شیعه به نام هفته وحدت، خاطرنشان کرد: هفته وحدت ابتکار ارزشمند و بزرگ امام راحل بود که در میان دو روایت اهل سنت و شیعه از روز میلاد پیامبر(ص) قرار دارد.

تولیت مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) هفته وحدت را یکی از بزرگترین خدمات امام راحل برای همبستگی در جهان اسلام برشمرد و اظهار داشت: امام راحل با نگرش الهی خود یک مساله ای که می توانست منشا اختلاف باشد را به وحدت و انسجام اسلامی و ایجاد سرور در جامعه مسلمان تبدیل کرد.

امام جمعه بابل مهمترین جنبه وحدت را وحدت قلبها بیان کرد و گفت: وحدت در میان امت اسلام از تاکیدات پیامبر گرامی اسلام(ص) است تا این مساله موجب قدرت روز افزون جامعه اسلامی گردد.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل تفرقه را به سمی خطرناک و کشنده در میان مسلمانان تشبیه کرد و افزود: دشمنان اسلام هر از چند گاهی با ایجاد و تهییج گروه هایی در میان امت اسلامی، سعی بر افروختن آتش تفرقه در میان امت بزرگ اسلامی دارند.

وی گروه های تکفیری و اقدامات آنها را در ایجاد اسلام هراسی در جوامع دیگر و تضعیف جامعه بزرگ اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: اقدامات وحشیانه و تروریستی گروه های تکفیری اثرات سنگین و مهلکی را بر جهان اسلام و جامعه اسلامی وارد کرد تا بذر کینه در میان اهل سنت و شیعه کاشته شود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با انتقاد شدید از افرادی که میان جامعه شیعه که بر طبل نفرت از جامعه اهل تسنن می کوبند، تصریح کرد: افرادی که در مقابل هفته وحدت، شعار خطرناک هفته برائت را نامگذاری کردند، در راستای اهداف استکبار و دشمنان اسلام در حرکت هستند.

وی ادامه داد: شعار وحدت در امت اسلامی و پیوند میان شیعه و سنی یک شعار ارزشمند و راهبردی در میان مسلمانان است.

امام جمعه بابل سرمداران و پیروان هفته برائت را شیعه انگلیسی نام برد و گفت: نباید به هیچ وجه اجازه داد مساجد، مراکز دینی و حوزه های علمیه ما محل تاخت و تاز افرادی شود که پناهگاه آنها انگلیس است و مراکز رسانه ای آنها در لندن و ایالات متحده قرار دارد.

وی افزود: جامعه اسلامی به ویژه علما باید جلوی تاخت و تاز فکری این عناصر خطرناک را بگیرند و نگذارند آنها میدان دار در برخی از مراکز دینی شوند./202/1313/ب1

ارسال نظرات