۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۴۶۷۹۵۹
سفیر ایران در دهلی نو:

جنایات تروریست ها و تکفیری ها باعث بدنامی اسلام شده است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو با تبریک پیروزی ارتش سوریه در حلب گفت: جنایات تروریست ها و تکفیری ها به نام اسلام ، باعث بدنامی مسلمانان شده است.
غلامرضا انصاری سفیر ایران در هندوستان

به گزارش خبرگزاری رسا، غلامرضا انصاری سفیر ایران در هندوستان، جمعه شب در جشن میلاد نبی مکرم اسلام و حضرت امام جعفر صادق (ع) که با حضور تعدادی از شخصیت های فرهنگی، سیاسی و ایرانیان مقیم دهلی نو در خانه فرهنگ برگزار شد گفت: امروز مصیبت های زیادی درکشورهای خاورمیانه به دلیل جنایات تکفیری ها انجام می شود و باید دعا کنیم که هرچه زودتر شر این گروههای تروریستی از منطقه کم شود.

وی تصریح کرد تنها مسلمانان در سایه وحدت قادر به رفع مشکلات خود هستند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو اظهار امیدواری کرد که هرچه زودتر موصل و دیگر شهرهای سوریه و عراق از وجود تروریست ها پاک شود.

وی در ادامه با اشاره به گوشه هایی از زندگی پیامبر گرامی اسلام افزود: مسلمانان باید زندگی نبی مکرم اسلام را الگوی خود قرار دهند.

مولانا مفتی مکرم احمد امام مسجد شاهی فتحپوری دهلی نیز در این مراسم باتبریک ولادت حضرت محمد (ص) گفت:وحدت مهمترین ضرورت مسلمانان در عصر حاضر است .

وی افزود: مسلمانان به جای تاکید به اختلافات باید ،اشتراکات را مورد توجه قرار دهند.

امام مسجد شاهی فتحچوری درادامه با اشاره به نامگذاری هفته وحدت از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی گفت که این تدبیر حکیمانه امام خمینی (ره ) و نامگذاری روز جهانی قدس گام مهمی برای وحدت هرچه بیشتر مسلمانان است.

مولانا محسن تقوی امام مسجد کشمیر گیت دهلی نیز گفت: هفته وحدت فرصت مناسبی برای نزدیکی افکار و اندیشه های مسلمانان با هم است.

وی افزود: مسلمانان باید با کنار گذاشتن اختلاف ها برای مبارزه با دشمن مشترک و اصلی که رژیم صهیونیستی است متحد شوند.

به نوشته ایرنا، امام مسجد کشمیر گیت دهلی گفت که اسلام دین صلح و دوستی است و هیچ نسبتی با خشونت ندارد.

جشن میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق(ع) جمعه شب با حضور تعدادی از شخصیت های سیاسی و فرهنگی و علما شیعه و سنی در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو برگزار شد.

در این مراسم تعدای از شاعران در مدح پیامبرگرامی اسلام اشعار خود را قرائت کردند./847/ب102/د

ارسال نظرات