۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۴۶۷۹۴۶
سخنران حرم رضوی:

کسی حق اهانت به مقدسات مذهبی ادیان مختلف را ندارد

حجت الاسلام حائری زاده در حرم امام رضا(ع) گفت: مقدسات هر آیین و شریعتی برای پیروان آن قابل احترام است بنابراین هیچ کس حق ندارد به مقدسات شیعی جسارت و اهانت و هیچ یک از شیعیان نیز حق ندارد به مقدسات اهل سنت توهین کند.
حجت الاسلام سیدمهدی حائری زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همزمان با شب 17 ربیع الاول؛ زادروز خجسته میلاد حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع) با وجود سردی هوا جمیعت کثیری برای عرض ارادت و تهنیت به ساحت قدسی امام هشتم(ع) به حرم رضوی مشرف شده بودند.

در این شب با عظمت که حرم رضوی میعادگاه عشاق و پیروان نبوی و مکتب جعفری بود، زائران با مولودی خوانی، مداحی و شعرخوانی ذاکران اهل بیت به جشن و سرور پرداختند.

جشن شب شب میلاد رسول اکرم، خاتم الانبیا حضرت محمد مصطفی(ص) و ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام جعفر صادق(ع) در حرم مطهر رضوی با مرکزیت رواق امام خمینی(ره) و پخش صوت سراسری در اماکن متبرکه برگزار شد.

شعر خوانی جواد غفورزاده متخلص به شفق و‍ حمید رضا برقعی از جمله شاعران آیینی، مدیحه سرایی محمد گلابگیر و امیر کردی و همخوانی گروه فدک الزهراء(ع) از بخش های این مراسم معنوی و نشاط بخش بود.

کرنش در برابر افراد ثروتمند نفی قدرت خدا است

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام سیدمهدی حائری زاده در ادامه مراسم اظهار کرد: ضمن قبول داشتن خدای متعال باید خدا و قدرت او را را باور داشت، اما برخی از افراد برای رسیدن به خواسته های خود قدرت بنده را بر قدرت خدا ترجیح می دهند.

وی افزود: کسانی که با کرنش در برابر افراد ثروتمند، تملق و تمجیدهای غیرواقعی می کنند و قدرت خداوند را به اندازه تاجری که ثروت چند میلیونی دارد باور ندارند، واقع دو سوم دینشان را از بین می برند.

حجت الاسلام حائری زاده با بیان اینکه ادب، عقل، نماز شب زینت مؤمن است، افزود: پیروان و رهروان مکتب نبوی با آراسته کردن به آداب اسلامی زینت اهل بیت باشند چنانکه امام صادق(ع) بر آن تصریح فرموده اند که شیعیان و پیروان ما زینت معصوما(ع) باشند.

هیچ کس حق اهانت به مقدسات شیعی را ندارد 

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه رسول الله، پیامبر مهربانی ها و مورد احترام برای اهل سنت و شیعیان است، گفت: بنا به فرموده قرآن به خدایان بت پرستان اهانت نکنید که به خدای احد و واحد شما توهین نکنند، هیچ کس حق ندارد به مقدسات شیعی جسارت و اهانت و هیچ یک از شیعیان هم حق ندارد به مقدسات اهل سنت توهین کند.

حجت الاسلام حائری زاده با تأکید بر اولویت واجبات به مستحبات است، خاطرنشان کرد: اگر انجام مستحبی سبب ترک یا به تأخیر انداختن واجبی شود، باید از آن پرهیز کرد، گاهی مردم با انجام نماز و ادعیه مستحب خود را چنان خسته می کنند که حس معنوی برای انجام واجبات را از دست می دهند.

وی که در جمع زائران و مجاوران امام رضا(ع) سخن می گفت، متذکر شد: در حرم ماندن ماندن باید با کیفیت باشد و طبق تأکیدات رسول اکرم(ص) زیارت با روح معنوی و توجه انجام شود.

حجت الاسلام حائری زاده خاطرنشان کرد: زیارات و ادعیه متعددی که در مفاتیج الجنان آمده است همچون زیارت امین الله، جامعه کبیره، وارث، زیارت مقدسه و امثال آن به منزله لیست عذای روح است اما نیازی نیست همه آنها پیوسته در یک زمان خوانده شود.

وی تصریح کرد: زائران رضوی گاهی بدون حس و حال معنوی به خواندن چندین زیارت در حرم امام رضا(ع) می پردازند، در حالی که خواندن تنها یک زیارت با توجه و معنویت ثوابش بیش از چندین عمل عبادی پشت سرهم بدون توجه است.

یادآور می شود، محفل انس با قرآن پایان بخش برنامه های شب میلاد با سعادت حضرت ختمی مرتبت حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع) بود./201/1308/ب1

ارسال نظرات