۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۹
کد خبر: ۴۶۷۹۱۶
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کرد؛

لزوم معرفی ارزشهای فرهنگ اسلامی به جوانان و نوجوانان

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: باید ازرشهای والای فرهنگ اسلامی را به نسلهای جوان و نوجوان جامعه معرفی کنیم تا آنها نیز به اهمیت این ارزشها پی برده و برای حفظ آنها تلاش کنند.
سمیه محمودی شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سمیه محمودی امشب در همایش تجلیل از پیشکسوتان هنر نمایش شهرضا که به مناسبت برگزاری هفته فرهنگی این شهرستان، در تالار سرو مجموعه فرهنگی شهید مدرس شهرضا برگزار شد، اظهار کرد: فرهنگ غنی مردم ایران در شهرها و روستاهای مختلف بر اساس ارزشهای متعالی اسلامی و دینی شکل گرفته و در طول سالیان مختلف بوسیله مردم معتقد به اصول دینی حفظ شده است.

وی اظهار کرد: باید ازرشهای والای فرهنگ اسلامی را به نسلهای جوان و نوجوان جامعه معرفی کنیم تا آنها نیز به اهمیت این ارزشها پی برده و برای حفظ آنها تلاش کنند زیرا اخلاق اسلامی به عنوان زیربنای فرهنگ ایرانی باعث ایجاد روحیات و اخلاق با ارزشی همانند احترام به بزرگان و صلح رحم شده و با زندگی روزمره مردم عجین شده است، به همین دلیل پیوستگی فرهنگ ایرانی با تعالیم قرآنی و احکام اسلامی بسیار زیاد است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فرهنگ غنی اسلامی مردم ایران زمینه ایجاد رشته‌ها مختلف هنری را فراهم کرده که هر یک از انها توسط هنرمندان متعهد این مرز و بوم در خدمت نشر و ترویج احکام و عقاید دینی قرار گرفته و سبب ایجاد آثار بی نظیری شده است که هر یک از آنها امروز به عنوان پشتوانه بزرگی برای مردم در دسترس است.

محمودی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: شهرستان شهرضا از جمله شهرستانهای فرهنگی و هنرپرور کشور است که مردمان مؤمن و متعهد آن در طول سالیان مختلف فرزندان خود را با ابتدا با ارزشهای دینی و معارف قرآنی و سپس میراث ارزنده هنر اسلامی آشنا کرده‌اند.

وی عنوان کرد: هنرمند بودن و هنردوستی به عنوان یکی از مهمترین ویژگیهای اجتماعی مردم شهرستان شهرضا همواره مورد توجه کارشناسان و صاحب نظران بوده و از این شهرستان به عنوان یکی از مظاهر هنر اسلامی در کشور یاد شده است.

عضو هیئت  رییسه فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در جلسه دیدار مسؤولان استان اصفهان با رهبر معظم انقلاب که در 26 اذرماه امسال انجام شد، ایشان از شهرضا به عنوان یکی از شهرستانهای فرهنگی استان یاد کردند که این رویداد نیز به عنوان یکی از افتخارات مردم این شهرستان ثبت خواهد شد.

محمودی اضافه کرد: هنرمندان شهرضا زمینه مناسب برای برگزاری جلسات مختلفی را فراهم کرده‌اند که نتیجه آن معرفی ارزشهای والای هنر اسلامی و معارف دینی منعکس شده در آثار هنری بوده است./868/202/ب3

ارسال نظرات