۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۴۶۷۸۶۷
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

اعتقادات دینی، مهمترین رکن فرهنگ اصیل ایرانی است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اعتقادات دینی و باورهای اسلامی مهمترین رکن فرهنگ اصیل ایرانی است که باید حفظ شود.
سمیه محمودی شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سمیه محمودی عصر امروز در جشنواره و مسابقات بازیهای بومی محلی قشقایی که در ورزشگاه تختی شهرستان شهرضا برگزار شد، بیان کرد: فرهنگ به عنوان یکی از مهمترین اصول اجتماعی و به عنوان یکی از پایه‌های ایجاد جوامع باید مورد توجه قرار گرفته و با استفاده از مبانی درست و منطقی فرهنگ، مشکلات اجتماعی برطرف شود.

وی اظهار کرد: فرهنگ اصیل مردم ایران مبتنی بر باورهای دینی و ارزشهای اسلامی قرار دارد و به همین دلیل باید این باورها و اصول و فرهنگی که بر اساس آن شکل گرفته است را حفظ و به نسلهای بعدی منتقل و از فراموشی آن جلوگیری کنیم.

دبیر مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مردم استان اصفهان و شهرستان شهرضا به عنوان یکی از مناطق کشور که صاحب فرهنگی اصیل و ارزشهای فرهنگی قابل توجهی هستند باید در راستای حفظ این ارزشها تلاش کنند زیرا حفظ فرهنگ تنها از عهده دولت و نهادهای اجرایی ساخته نیست و نیازمند مشارکت گسترده مردمی است.

محمودی ادامه داد: هر یک از مردمی که در شهرضا زندگی می‌کنند در فرهنگ این شهرستان سهیم هستند، بنابراین باید با تمام توان از فراموشی آن جلوگیری و برای حفظ آن تلاش کنند؛ برگزاری برنامه‌هایی همانند هفته فرهنگی شهرضا فرصت مناسبی برای توجه به ارزشها و باورهای اصیل فرهنگی و جلوگیری از فراموشی آنها است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: یکی از مهمترین مشکلات جامعه ما که خانواده‌های زیادی نیز با آن دست به گریبان هستند بیکاری است، اما اگر به درستی به زمینه‌های اشتغال موجود در کشور توجه کرده و امکان بروز استعدادهای فراوانی که در بخشهای مختلف وجود دارد را فراهم کینم، بسیاری از معضلات این بخش برطرف خواهد شد.

عضو فراکسیون کار و اشتغال مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در کشور ما و در استان اصفهان زمینه‌های زیادی برای رشد و توسعه صنعت توریست و گردشگری وجود دارد که اگر به درستی از آن بهره برداری شود، شاهد رونق اقتصادی منطقه و نیز کاهش آمار بیکاری خواهیم بود، همچنین از این طرق می‌توانیم فرهنگ اصیل اسلامی خود را نیز به دیگران معرفی کنیم.

محمودی گفت: دشمن در سالیان اخیر از راه‌های مختلف به ویژه از طریق فضای مجازی به دنبال تحقق اهداف خود رد تهاجم فرهنگی است و تاکنون آسیبهایی را نیز در این زمینه وارد کرده، این در حالی است که توجه به فرهنگ اصیل و باورهای اسلامی می‌تواند تا حد زیادی مانع تحقق اهداف دشمن در این زمینه شود.

وی اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌ها و جلسات مختلف فرهنگی با هدف احیای فرهنگ و آداب روسم کهن مردم تلاشی قابل تقدیر است، زیرا هر اندازه باورهای سنتی و دیرینه همانند کمک به همنوع، احترام به بزرگان، صله رحم و کمک به نیازمندان در جامعه بیشتر احیا و ترویج شود، به همان اندازه آسیبهای اجتماعی نیز کاهش خواهد یافت./868/202/ب2

ارسال نظرات