۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۴۶۷۸۵۴
امام جمعه ارومیه:

قدرت تنها راه ایستادن در برابر دشمنان جری اسلام است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: دشمنان پس پیروزی جبهه مقاومت اسلامی در حلب چراغهای برج ایفل را برای همدردی با تروریستها خاموش کردند، این مسائل نشان می دهد که در مقابل چنین دشمنانی فقط باید با قدرت ایستاد و هر اندازه کوتاه بیاییم جری تر می شوند.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خطبه های این هفته نماز جمعه با دعوت به رعایت تقوای الهی و تبریک ولادت نبی اکرم(ص) و امام صادق(ع)، اظهار داشت: امام علی(ع)، پیامبر اکرم(ص) را الگویی معرفی می فرمایند که از دنیا فقط به اندازه ضرورت استفاده فرموده و از پذیرش دنیایی که به ایشان عرضه شده بود خودداری فرمودند.

وی با اشاره به نامگذاری ایام میلاد نبی خاتم(ص) به عنوان هفته وحدت مسلمین از سوی امام راحل(ره)، افزود: وحدت مسلمین به حدی اهمیت دارد که خدای متعال در چندین آیه به این موضوع تأکید فرموده است که مؤمنان در برابر کافران به شدت ایستاده و با یکدیگر مهربان و همراه هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: همراهان پیامبر اکرم(ص) باید سه ویژگی مطرح شده در آیه «اشدا علی الکفار» را داشته و از لحاظ معنوی و عبودیت رشد کرده باشند.

وی با توجه به برقراری مراسم جشن و سرور در ایام ولادت نبی خاتم(ص) به عنوان شخصیت اول عالم اسلام و هستی، تأکید کرد: باید به روز میلاد پیامبر(ص) که امام علی(ع) خود را عبدی از بندگان کوچک ایشان می دانند بسیار بها داده و جشن مفصل گرفته شود.

وی با اشاره به روز وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: شهید مفتح در 27 آذر به دست جبهه فرقان به شهادت رسیدند و بر این اساس 27 آذرماه به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شد.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه هر کس برای ایجاد شکاف بین حوزه و دانشگاه تلاش کند از ما نیست، خاطرنشان کرد: هر دو قشر باید برای ایجاد اتحاد و انسجام تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با توجه به نقض برجام، یادآور شد: قبل از برجام تمدید تحریمها پنج ساله صورت می گرفت ولی تمدید 10 ساله و عدم وتوی آن از سوی اوباما نشان از میزان غیر قابل اعتماد بودن آنها است که ماهیت خود را هر روز بیشتر از پیش نشان می دهند.

وی به تأکید خدای متعال بر غلظت بر کافران اشاره و اضافه کرد: دشمنان پس از پیروزی جبهه مقاومت اسلامی در حلب چراغهای برج ایفل را برای همدردی با تروریستها خاموش کردند، این مسائل نشان می دهد که در مقابل چنین دشمنانی فقط باید با قدرت ایستاد و هر اندازه کوتاه بیاییم جری تر می شوند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در بخش پایانی سخنان خود برای عافیت حجت الاسلام والمسلمین حسنی، مجاهد نستوه و نماینده سابق ولی فقیه در استان دعا کرد و سلامتی ایشان را از خداوند متعال خواستار شد.

وی بیان داشت: شب یلدا باید مراقبت کرد که معصیت صورت نگیرد و از این فرصت برای صله ارحام استفاده کرد، بر اساس سخنی از نبی گرامی اسلام(ص) صله ارحام سبب افزایش روزی می شود، حتی اگر قومی ستمگر باشند./936/201/ب2

ارسال نظرات