۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۴۶۷۷۷۵
آیت الله صدیقی:

بسیاری ملا هستند اما دوستی و دشمنی ها را نمی فهمند

امام جمعه موقت تهران با بیان این که بسیاری ملا هستند اما فهم ندارند و دوست و دشمن را نمی شناسند، گفت: این افراد نمی فهمند دشمن چه نقشه ای دارد، چگونه مملکت را خراب می کند، چگونه در دانشگاه ها نفوذ می کند، این ها بصیرت می خواهد.
آیت الله کاظم صدیقی بزرگداشت آیت الله بهاءالدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران پنجشنبه شب در مراسم بزرگداشت حضرت آیت الله بهاءالدینی که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان این که اصل خلقت انسان تجلی حق تعالی است، گفت: همه عالم جلوه خداوند متعال است.

وی افزود: بشر توانست مخزن اسرار الهی شود و مجموعه اسماء الهی در وجود او انعکاس پیدا کند، انسان توانست آیه جمال و جلال خداوند شود؛ پیامبر اسلام مظهر علم خدا و مخزن اسرار الهی بودند که برای هدایت بشر به سوی کمال آمدند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که مقام بهشتی ها از لذایذ مادی نیست، اظهار داشت: مادیات بهشت هم از معنویات است، بهشت انسان دریافت جمال و جلال حضرت حق است؛ هیچ عوارض ای در بهشت وجود ندارد.

وی ادامه داد: اگر انسان بندگی کرد و به مقام خلافت رسید این خلافت مطلق خود را در بهشت نشان می دهد، اگر انسان بندگی کند و علم به او داده شود و حجاب ها را رها کند علوم او خطا ندارد اما علوم مجتهدان خطابردار است اما هیچ پیامبر و امامی علم نفر قبلی خود را تخطئه نکرده است.

آیت الله صدیقی با بیان این که آسمان تشیع از نظر فقاهت، ظلم ستیزی و مقابله با استکبار پرفروغ است، ابراز داشت: شیعه و فقهای آن به پیروی از اهل بیت(ع) دائم با طاغوت مقابله کرده است از این رو حوزه های علمیه و علما دائما در فقر اقتصادی بودند.

وی عنوان کرد: مراجع و علمای ما عزت زهد و بی تعلقی به دنیا را به عالم نشان داند و مناعت طبع داشتند اما در درس و عبادت باز نمی ماندند، سازش با آمریکا و انگلیس در علما سابقه ندارد؛ تعلق به مادیات است که دین و دنیا را از بین می برد.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: بهشت علمایی همچون علامه قاضی قرب خداوند بود، علمای ما با مجاهدت های بسیار و ریاضت ها و تلاش های فراوان به حقیقت الهی دست پیدا کردند، آیت الله بهاءالدینی یکی از این علما و بزرگان بود، ایشان در علوم رسمی مجتهد و در علوم نقلی و عقلی صاحب فکر بود.

وی اضافه کرد: علم در قلب آیت الله بهاءالدینی بود و فقط خداوند متعال را داشت؛ حضرت امام که فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند شعار نبود بلکه خدا در وجود ایشان بود، امام خود را زیر پا له کرده بود و می توانست آمریکا را له کند چون خودی نداشت.

آیت الله صدیقی با بیان این که حضرت امام هیچگاه در مسیر کارهای خود نگرانی نداشت، گفت: ایشان از زندان، اعدام و شعارها نمی ترسید بلکه بنده بود و به مأموریت عمل می کرد از این رو هیچ خوفی نداشت، آیت الله بهاءالدینی هم از اعجوبه ها بود.

وی افزود: با رفتن آیت الله بهاءالدینی و آیت الله بهجت حوزه های علمیه متحمل خسارت بسیار شدند، آیت الله بهاءالدینی محو در خداوند متعال بود، ایشان می فرمود وقتی امام اطلاعیه می دهد و مملکت تعطیل و خروشان می شود ولایت تکوینی است، علاقه و اعتقاد ایشان به انقلاب و امام و احترام به امام و رهبر معظم انقلاب بسیار مشهود بود؛ ایشان می فرمود من می دانستم مشکل من پزشکی نیست اما چون آقا فرمودند نخواستم خلاف حرف ایشان عمل کنم و به خاطر ایشان به بیمارستان رفتم.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که این ها را مسؤولان مملکت باید یاد بگیرند، اظهار داشت: اگر انسان می خواهد نور الهی دریافت کند باید عبد بوده و بنده باشد، بسیاری ملا هستند اما فهم ندارند و دوست و دشمن را نمی شناسند.

وی ادامه داد: این افراد نمی فهمند دشمن چه نقشه ای دارد، چگونه مملکت را خراب می کند، چگونه در دانشگاه ها نفوذ می کند، این ها بصیرت می خواهد، آیت الله بهاءالدینی فرموده بودند سازش با شرق و غرب نتیجه ای جز این ندارد که همانند فلسطین شویم که همیشه کشته دهیم و هیچ وقت نتوانیم کاری کنیم، این ها گوشه گیر بودند اما همه عالم و اخبار در اختیار آن ها قرار داشت./1323/پ202/ج

ارسال نظرات