۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۴۶۷۵۵۵

واکنش جنبش نجبای عراق به اتهامات آمریکا علیه مقاومت اسلامی

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی نجبای عراق در پاسخ به اتهامات نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل علیه این گروه مقاومت اسلامی عراقی تاکید کرد که واشنگتن حقایق را تحریف می کند.
جنبش «النجباء» عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، 'هاشم الموسوی' سخنگوی جنبش نجبای عراق در بیانیه ای در پاسخ به اتهامات 'سانتا پاور' که جنبش نجبار را در جلسه اخیر شورای امنیت به ارتکاب جنایت در حلب متهم کرده بود گفت: آمریکا دچار کورچشمی شده است زیرا گردن زدن ها و شکم پاره کردن ها و نابودی زیارتگاه ها و آوارگی هزاران انسان که تحت هیچ شرایطی قابل گذشت نیست را نمی بیند و در مقابل اقدام به تحریف حقایق می کند.

الموسوی تاکید کرد که آنچه در حلب رخ می دهد یک پیروزی بزرگ برای سوریه و همپیمانانش است و در مقابل شکست بزرگی برای محور شر و همپیمانان تروریسم در جهان به شمار می رود.

وی همچنین از پاره ای مواضع منفی در کشورهای عربی در قبال آزادسازی موصل و حلب از چنگال تروریسم اشاره کرد و گفت که ادعای اشک ریختن برای حلب و موصل، نوعی نفاق سیاسی و دینی از سوی واعظان سلاطین و فقیهان کار به مزد ناتو است.

سانتا پاور در سخنان اخیرش در جلسه اضطراری شورای امنیت که برای بررسی اوضاع انسانی در حلب (سوریه) برگزار شده بود مدعی شد که گروه مقاومت اسلامی نجبای عراق در قتل شهروندان حلب دست دارد.

گروه مقاومت اسلامی نجبا به رهبری شیخ 'اکرم الکعبی' در زمان حاضر از جمله گروه های مقاومت اسلامی عراق است که همزمان هم در داخل سوریه و هم در داخل عراق با گروه های تروریستی در حال نبرد است.

رهبری این گروه مقاومت اسلامی عراقی معتقد است که جنگ با تروریسم در عراق و حلب یک جبهه واحد است و نباید آنها را از هم جدا دانست.

به نوشته ایرنا، جنبش اسلامی نجبا مانند چند گروه دیگر مقاومت اسلامی عراقی به درخواست رسمی دمشق در عملیات جنگی علیه گروه های تروریستی در داخل سوریه می جنگد.

تشکیلات بسیج مردمی عراق که تمامی گروه های مقاومت اسلامی عراق زیر پوشش آن قرار دارند بارها اعلام کرده است که بعد از پایان جنگ موصل، آمادگی دارد که با موافقت دولت مرکزی عراق و درخواست رسمی دمشق، با گروه های تروریستی را در داخل اراضی سوریه بجنگند و معتقد است که جبهه عراق و سوریه علیه تروریسم یک جبهه واحد است./847/ب102/د

ارسال نظرات