۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۴۶۷۵۳۳
مفتی سوریه:

بدر اسلام سبب پیروزی حلب شد

مفتی سوریه گفت: پس از پیروزی در حلب متوجه شدیم که تنها هلال شیعی در این پیروزی تاثیرگذار نبوده است بلکه بدر اسلام سبب این موفقیت شده است.
شيخ احمد بدرالدين حسون مفتي سوريه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا شیخ بدرالدین حسون مفتی سوریه در مراسم افتتاحیه سی‌امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که صبح امروز در سالن اجلاس سران اسلامی آغاز شد ضمن تبریک به مناسبت میلاد با سعادت پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام صادق(ع)، اظهار داشت: آزاد‌سازی حلب و همزمانی آن با کنفرانس وحدت اسلامی را باید به فال نیک گرفت، حلب یکی از مناطق است که آوردگاه ادیان مختلف بوده است.

وی ادامه داد: در حلب همیشه همزیستی مسالمت‌آمیز وجود داشته ولی متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد بودیم که این شهر به دست تروریستهای تکفیری که عامل قدرت‌های استعماری مخالف اسلام هستند به ویرانه تبدیل شده است.

مفتی سوریه تاکید کرد: امروزه علمای جهان مسؤولیت سنگینی بر دوش دارند، کمک‌های کشور ایران و لبنان نشانگر آن است که آنچه به شکلی آتش بر جان دنیای اسلام افتاده است از عواملی غیر مذهبی نشات می‌گیرد.

شیخ حسون افزود: این جنگ‌ها از سوی استکبار و استعمار علیه مسمانان شکل گرفته است، بنابراین علما وظیفه دارند با هوشیاری به آگاه‌سازی دیگران نیز بپردازند.

وی یادآور شد: جنگ در کشورهایی چون لیبی، الجزایر، سومالی و... نشان‌ می‌دهد که شیعه و سنی هیچ دخالتی در پیدایش این جنگ‌ها نداشته‌اند، در اصل این توطئه‌ای است که دشمنان اسلام طراحی کرده‌اند.

مفتی سوریه با بیان اینکه ایران کمک بسیاری به سوریه برای مقابله با جریان‌های تکفیری کرده است، خاطرنشان کرد: از جمهوری اسلام ایران تشکر کرده و از الازهر مصر و سایر مراکز اسلامی می خواهیم به صورت یکپارچه در برابر دشمنان ایستادگی کنند.

شیخ حسون ابراز داشت: پس از پیروزی در حلب متوجه شدیم که تنها هلال شیعی بروی این پیروزی تاثیرگذار نبوده بلکه بدر اسلام باعث این موفقیت شده است.

وی در پایان گفت: پیروزی در حلب را به رهبری، دولت و ملت ایران تقدیم می‌دارم و امید است روز قدس بنابر سخن مقام معظم رهبری در کنار هم نماز جماعت را به پا داریم./816/ب202/د

ارسال نظرات