۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۴۶۷۳۹۱
استاندار خراسان رضوی:

هفته وحدت نقطه اتحاد مسلمانان است

رشیدیان در همایش بشیر وحدت با بیان این‌که هفته وحدت بسیار شور و شعور آفرین است، گفت: یک اختلاف تاریخی که ممکن بود سبب تفرقه بین امت اسلامی شود اکنون با ابداع و فرمایش امام خمینی(ره) به یک هفته شادی، سرور و شعور برای تمام امت اسلامی تبدیل شده است.
استاندار خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی ظهر امروز در همایش «بشیر وحدت» که به همت دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان برگزار شد به سخنرانی پرداخت و با اشاره به هفته وحدت، گفت: یک اختلاف تاریخی که ممکن بود سبب تفرقه بین امت اسلامی شود اکنون با ابداع و فرمایش امام خمینی(ره) به یک هفته شادی، سرور و شعور برای تمام امت اسلامی تبدیل شده است.

وی با بیان این‌که وحدت یک ضرورت شرعی است، اظهار داشت: همه علمای اسلام در طول تاریخ بر این ضرورت شرعی فتوا داده‌اند و امت اسلامی را به آن هدایت کرده‌اند. اگر به وضعیت کنونی جهان اسلام نیز توجه کنیم ضرورت وحدت در کشورهای اسلامی بیش از پیش احساس می‌شود.

استاندار خراسان رضوی افزود: به گفته کارشناسان اجتماعی و سیاسی جهان، منطقه خاورمیانه مانند قلب زمین است و اگر کشوری می‌خواهد بر جهان حاکمیت داشته باشد باید ابتدا بر قلب زمین احاطه پیدا کند. توطئه‌هایی که در این ۱۵۰ساله اخیر با این طرز تفکر به منطقه ما شده است گواهی دهنده همین نکته است.

رشیدیان با اشاره به این‌که بسیاری از کشورهای غربی به سوی وحدت و ایجاد اتحادیه‌های سیاسی و اقتصادی پیش می‌روند، ابراز داشت: در بین کشورهای اسلامی ما شاهد شکل‌گیری و تشدید اختلافات گوناگون هستیم تا جایی که یکی از مسؤولان سیاسی غربی به کشوری عربی می‌رود و از ایران ابراز نگرانی می‌کند و به آن‌ها قول حمایت می‌دهد.

وی به بیان هدف اصلی دشمنان برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان پرداخت و گفت: آن‌ها گروه‌های مختلفی را ایجاد می‌کنند که ظاهری اسلامی دارند اما بویی از اسلام نبرده‌اند. هدف اصلی آن‌ها برای ایجاد چنین گروه‌هایی فراموش کردن مسأله اصلی جهان اسلام و جهان بشریت یعنی فلسطین است. در سایه این فراموشی اسرائیل به خانه سازی و شهرک سازی خود ادامه می‌دهد و هیچ کشور و نهاد و سازمانی در مقابل او نمی‌ایستد.

استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: باید به فرمایش مقام معظم رهبری در ارتباط با حفظ وحدت اسلامی توجه داشته باشیم و دولت نیز در راستای آموزه‌های حضرت امام خمینی(ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری و در چارچوب قانون جمهوری اسلامی به حقوق همه آحاد ملت ایران توجه ویژه‌ای دارد.

لازم به ذکر است در این همایش که تعداد زیادی از علمای اهل سنت و شیعه شرکت داشتند آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد به سخنرانی پرداخت./202/862/ب1

ارسال نظرات