۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۴۶۷۱۶۶

فعالیت تبلیغی 780 روحانی در مدارس آذربایجان‌شرقی

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی از فعالیت تبلیغی 780 روحانی و مبلغ حوزوی در مدارس پسرانه و دخترانه استان خبر داد.
دانش آموزان انقلابی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، جعفر پاشایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی عصر امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان کشوری مسابقات قرآن، نماز و عترت اظهار داشت: فعالیت‌ها و برنامه‌های کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش به صورت دقیق و منظم اجرایی می شود.

وی با اشاره به این‌که تمامی تلاش‌ها و تعاملات در راستای حضور حداکثری روحانیت در مدارس استان را داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: طبق آخرین آمار تعداد روحانیان حاضر در نمازهای جماعت مدارس را در سال تحصیلی جدید 780 نفر است که این میزان در مقایسه با تعداد مدارس استان بسیار کم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که هنوز تعداد قابل توجهی از مدارس دخترانه و پسرانه استان از حضور معنوی و تبلیغی روحانیان حوزوی محروم هستند، گفت: به دلیل کمبود روحانی؛ یک‌هزار و 750 نفر از همکاران فرهنگی نماز جماعت را در مدارس اقامه می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل کمیته ویژه قرآن، عترت و نماز در آموزش و پرورش استان خبر داد و افزود: آمار حافظان قرآن کریم از پنج جز تا حفظ کل به ترتیب برای سال‌های تحصیلی سال گذشته و امسال 194 نفر و 257 نفر است؛ این در حالیست که چهار نفر از دانش آموزان به مسابقات بین‌المللی راه یافته‌اند.

پاشایی با اشاره به این‌که یک‌هزار و 200 هیأت حسینی دانش‌آموزی در مدارس استان فعالیت دارد، ادامه داد: همایش مربوط به دهه اول ماه محرم که به صورت متوالی در طی سه سال برگزار می‌شود در سال 93 با حضور 3 هزار و 500 نفر، در سال نود و چهار 4 هزار نفر و در سال‌جاری 5 هزار و 500 نفر در قالب برنامه احلی من العسل برپا شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ارایه گزارشی از روند برگزاری مسابقات قرآنی در مدارس استان گفت: تعداد رتبه‌های برتر استان در مرحله کشوری مسابقات قرآنی را برای سال تحصیلی 94-93 نوزده رتبه برتر از 196 نفر، در سال تحصیلی 94-95 بیست و دو نفر از 74 شرکت کننده و آمار امسال نیز در دست تدوین است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی تعداد شرکت کنندگان مسابقات قرآن و عترت و نماز را در سه مرحله مدرسه‌ای، استانی و کشور را برای دو سال اخیر 2 هزار و 452 هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: امسال نیز در حال ثبت نام بوده و البته میزان شرکت کنندگان تا به امروز بسیار چشمگیر است.

وی با بیان اینکه در 44 منطقه و ناحیه دارالسلام فعال دانش‌آموزی داریم، افزود:  55 نمازخانه در سال تحصیلی جدید احداث شده است که این نمازخانه‌ها طی 90 روز احداث شده و همچنین 25 نمازخانه نیز در حال احداث هستند، ضمن این‌که طرح پیوست مدارس و مساجد را در 350 مدرسه نیز اجرایی می شود./202/935/ب1

ارسال نظرات