۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۴۶۶۱۵۶

انتقاد امام جمعه پردیسان از اجرا نشدن قوانین حقوق بشر در جهان

امام جمعه پردیسان با تصریح بر این که هیچ یک از اعلامیه های حقوق بشر چه جهانی، چه اسلامی و چه شیعی به گونه کامل اجرا نشده اند، گفت: در زمینه اجرای اعلامیه حقوق بشر جهانی باید گفت چگونه در آن اعلامیه از صلح گفته می شود در حالی که در 70سال عمر اعلامیه به غیر از خونریزی به ویژه ریختن خون محرومان مورد دیگری مشاهده نمی شود
حجت الاسلام قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید صمصام قوامی در خطبه های سیاسی عبادی و سیاسی نمازجمعه پردیسان که در مسجد حضرت زینب(س) برگزار شد با بیان این که یاران امام زمان(عج) از میان افراد با تقوا انتخاب می شوند، گفت: هر شخصی که دارای درجه تقوای بیشتری باشد در لشکر امام زمان(عج) نیز دارای درجه بالاتری خواهد بود.

امام جمعه پردیسان با اشاره به سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) افزود: آغاز امامت امام زمان(عج) تلخی شهادت امام حسن عسکری(ع) را به شادمانی تبدیل کرده است؛ امام زمان(عج) از سال 260 هجری قمری تاکنون حدود 12 قرن امامت کرده است که چنانچه گفته شده است اگر امام در میان مردم باشد کشته خواهد شد.

وی ادامه داد: امام زمان(عج) در پاسخ به سؤالات اسحاق ابن یعقوب می فرماید راجع به عمویم جعفر و فرزندانش می گویم آنها همانند برادران یوسف هستند که او را به چاه انداختند و این مطلب نشان می دهد جعفر در اواخر عمر خود توبه خواهد کرد؛ در پاسخ به سؤالی دیگر بیان می کند پولهایی که از شما دریافت می کنیم برای کمک به خودتان است نه برای ثروتمند شدن ما و زمان ظهور و فرج را غیر از خداوند کسی نمی داند و افرادی که زمان برای فرج تعیین می کنند دروغگو هستند و افرادی که بیان می کنند حسین بن علی(ع) کشته نشده است کافر هستند.

مدیر مرکز فقهی مدیریت اسلامی اضافه کرد: امام زمان(عج) در پاسخ به سؤالی مبنی بر استفاده از وجود امام زمان(عج) در زمان غیبت می فرماید بهره وری از من در زمان پنهانی همانند بهره وری از خورشید است هنگامی که ابر او را پنهان می کند و من موجب امنیت زمینیان هستم همان گونه که ستاره ها موجب امنیت آسمان هستند.

وی با بیان این که دانشمندان نجوم خورشید را عامل حیات می دانند، اظهارداشت: این دانشمندان می گویند حتی دلیل وجود آب و نفت خورشید است زیرا تنها سیاره ای که انرژی تولید می کند خورشید است و تنها سیاره ای که در مسیر حیات خورشید قرار دارد زمین است بنابراین خورشید عامل حیات است و امام زمان(عج) نیز که می فرماید من همانند خورشید هستم به معنای این است که او نیز عامل حیات است.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با تصریح بر این که بحث مهدویت وجه مشترک در میان مسلمانان است، تصریح کرد: حتی بن باز مفتی سابق آل سعود نیز در جلد چهارم کتاب مجموع فتوا و مقالات متنوعه می گوید «امر مهدی(عج) معلوم و اخبار آن متواتر و مستفیض است» حال که شما روایات را قطعی می دانید چرا در این زمینه با یکدیکر هماهنگ نمی شوید.

وی ادامه داد: اهل تسنن می گویند بحث مهدویت مورد قبول است اما او تاکنون به دنیا نیامده بلکه در آینده خواهد آمد گرچه برخی افراد شیعه نیز ناخواسته بیان می کنند «خواهد آمد» و آثار وجود آن حضرت را فراموش می کنند؛ اما در پاسخ به نظریه اهل سنت بیان می کنیم همان گونه که زمین بدون خورشید نمی ماند بدون حجت نیز نمی ماند.

امام جمعه پردیسان به آیه 97 سوره نحل اشاره کرد و گفت: حیات به رحمانی و طیبه تقسیم می شود؛ حیات رحمانی به معنای این است که هر شخصی در زمین به سبب وجود خداوند زنده است و حیات طیبه نیز ویژه افرادی است که با امام زمان(عج) در ارتباط هستند و زیارت آل یاسین می خوانند از حرمش دفاع می کنند.

وی اضافه کرد: علامه طباطبایی(ره) می گوید حیات طیبه، فردی است یعنی این که هر شخص منزوی و تنهایی می تواند دارای حیات طیبه باشد اما اگر این افراد، فراوان شوند حیات طیبه جمعی می شود؛ اکنون که ما منتظر ظهور امام زمان(عج) هستیم باید زمینه این ظهور را نیز آماده کرد هدف این انقلاب نیز همانند کاری که امام خمینی(ره) انجام داده است هماهنگ کردن و راهنمایی مردم به سمت حیات طیبه است.

مدیر مرکز فقهی مدیریت اسلامی خاطرنشان کرد: اعلامیه جهانی حقوق بشر 79 سال پیش در سازمان ملل تصویب شد که دارای 30 ماده و 5 بخش است؛ بخش نخست در زمینه امنیت، بخش دوم در زمینه خانواده، بخش سوم در زمینه اجتماعات، آزادی بیان و تشکیل احزاب، بخش چهارم در زمینه اشتغالات، ثروت و دانش و بخش پنجم نیز در زمینه تزاحم بخش های گذشته و مرجع رسیدگی به آن است.

وی اضافه کرد: پس از گذشت 45 سال از تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر در سازمان ملل، در کنفرانس اسلامی قاهره اعلامیه حقوق بشر اسلامی به تصویب کشورهای اسلامی رسید که این اعلامیه پاسخی به اعلامیه جهانی حقوق بشر از دید اسلام است؛ شیعه نیز دارای یک حقوق بشر به نام رساله حقوق است که در آن حتی حقوق اعضای بدن نیز بیان شده است.

امام جمعه پردیسان با تصریح بر این که هیچ یک از اعلامیه های حقوق بشر چه جهانی، چه اسلامی و چه شیعی به گونه کامل اجرا نشده اند، بیان داشت: در زمینه اجرای اعلامیه حقوق بشر جهانی باید گفت چگونه در آن اعلامیه از صلح گفته می شود در حالی که در 70سال عمر اعلامیه به غیر از خونریزی به ویژه ریختن خون محرومان مورد دیگری مشاهده نمی شود به گونه ای که بلافاصله بعد از اعلام منشور حقوق بشر جهانی فلسطین به بهانه هولوکاست اشغال می شود و این چه عدالتی است که برخی کشورها باید تحریم شوند و چه دموکراسی است که یک آقا گرچه رای کمتری آورده است اما به دلیل الکترال رییس جمهور می شود همچنین کشورهایی مانند عربستان سعودی و کشورهای حاشیه خلیج فارس که دارای دموکراسی نیستند نورچشمی شده اند.

وی ادامه داد: اعلامیه حقوق بشر اسلامی نیز به درستی اجرا نشده است زیرا در عربستان سعودی با شمشیر گردن می زنند و داعش را به وجود آورده اند و در بحرین نیز که بیشتر جمعیتش شیعه است از حق رای دادن محروم هستند؛ در ایران نیز حقوق بشر شیعی به درستی اجرا نمی شود زیرا آیا دانشمندان و اساتید به حقوقشان رسیده اند؟ آیا مشکلات ازدواج و طلاق برطرف شده است؟ آیا همه دانش آموزان می توانند به صورت برابر درس بخوانند یا این که درس خواندن برای افراد ثروتمند است؟

حجت الاسلام و المسلمین قوامی اضافه کرد: در ایران خدمات فراوانی انجام شده است اما کافی نیست؛ وجود رهبری عادل و شجاع  که ما را در مسیر ظهور امام زمان(عج)  قرار داده یک امتیاز است؛ یک دولت شعار آزادی، یک دولت شعار عدالت و دولتی نیز شعار صلح داده است اما هیچ یک طرح مناسبی برای ایفاء حق مردم مطرح نکرده اند./1324/پ201/ج1

ارسال نظرات