۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۴۶۵۶۳۰
استاد حوزه علمیه مازندران:

استکبار ستیزی مهم ترین ماهیت دانشجویان ایران اسلامی است

استاد حوزه علمیه مازندران استکبار ستیزی را مهم ترین ماهیت دانشجویان ایران اسلامی دانست و گفت: روز دانشجو نماد دانش و عینیت بخشیدن به آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی است.
امام جمعه گلوگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گلوگاه، حجت الاسلام سيد ابراهيم ميراحمدي، استاد حوزه علمیه مازندران سه شنبه شب در آيين بزرگداشت 16 آذرماه روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامي واحد بهشهر با بیان این که بدون شک شانزدهم آذر ماه نماد روحیه خروشان جنبش دانشجویی است، گفت: این روز در تاریخ مظهر ایثار، از خود گذشتگی، پایداری، استقلال و آزادی است.

وی با بیان این که دانشجویان در شانزدهم آذر ماه ثابت کردند که دانشجو تنها جوینده دانش نیست بلکه جوینده همه خوبی‌ها است و در همه جا حضوری چشمگیر دارد، خاطرنشان کرد: دانشجویان همواره ثابت کردند با روشنگری و آگاهی خود هرگز اجازه نخواهد داد که دشمنان اسلام و دین در امور کشور دخالت کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دانشجویان در جبهه های دفاع از انقلاب اسلامی همواره حاضر و ناظر بودند، تصریح کرد: امروز نیز این قشر اثرگذار جامعه اسلامی پاسدار ارزش‌های نظام و مجری وحی الهی در جامعه هستند.

حجت الاسلام میراحمدی با بیان این که روز دانشجو نماد دانش و عینیت بخشیدن به آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: شانزدهم آذر ماه همواره روز ارج نهادن به دانشجو و نمایش قدرت علمی دانشجویان و فتح قله‌های بلند علم و معنویت است که باید به آن توجه ویژه شود.

امام جمعه گلوگاه با بیان این که رشد علمی امروز کشور در گرو افزایش تولید علم است که به برکت دانشجو و دانشگاه ها حاصل می شود، خاطرنشان کرد: دانشجویان کشور همواره با همه توان علم و معرفت، تجربیات ارزشمند خود را در راه استقلال ایران اسلامی، افزایش اقتدار و عزت ملی در صحنه‌های بین‌المللی به‌کار گرفته اند.

حجت الاسلام میراحمدی در ادامه سخنان خود افزود: زندگي دانشجويي و زندگي در زمان دانشجويي مسائلي است كه بايد مورد توجه قرار گرفته و دانشجو از فرصتي كه در اين زمان دراختيار دارد به درستي استفاده كند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز کشور برای حفظ عزت و اقتدار نیازمند تقویت علوم در داخل است، خاطرنشان کرد: پیشرفت علمی کشورمان بهترین راه ایستادگی در برابر توطئه های دشمنان است.

وی در ادامه سخنان خود همچنین بر ضرورت هم سو شدن علم و معنویت در دانشگاه ها تأکید کرد و گفت: علم بدون معنویت نجات بخش نخواهد بود و علم تنها در صورتی می تواند تعالی بخش باشد که با دین و ارزش های دینی همراه باشد.

حجت الاسلام میراحمدی در ادامه سخنان خود گفت: دانشجو براساس وظيفه ذاتي خود بايد به دنبال دانش و كسب علم باشد و با دور كردن موانع احتمالي پيش روي خود در راه كسب علم و دانش، جامعه را به سمت تعالي هدايت كند.

امام جمعه گلوگاه با بيان اين كه امروز جامعه ما نيازمند فكر، انديشه و دانش دانشجويان ما به عنوان آينده سازان اين مملكت است، يادآور شد: نبايد برخي از مشكلات و ناملايمتي‌ها مانع توجه به درس و تعليم دانشجويان شود.

حجت الاسلام ميراحمدي افزود: امروز فضاهاي مجازي در حالي كه برخي از كارها را سهل و آسان كرده است، خود مخرب ترين و آسيب رسان ترين فضا است كه بايد مديريت شود و به همین دلیل دانشجويان مراقب اين فضاها بوده و بدانند مهمترين خوراك و هدف آنان بايد تحصيل باشد.

وي گفت:‌ امروزه فضاهاي حقيقي و زندگي هاي روزمره برخي از افراد تحت تاثير فضاهاي مجازي قرار گرفته است كه اين مسأله معضل بزرگي است كه بايد از آن دوري شده و جوانان با مديريت اين فضاها و قرار گرفتن در مسير درس و تحصيل، براي آينده ايران اسلامي و بالندگي آن تلاش كنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نهال انقلاب ما اکنون به درختی تنومند و استوار تبدیل شده است، گفت: این نهال تنومند امروز به دستان دانشجویان سپرده شده است و این مسؤولیتی بس سنگین و بزرگ است که همه ملت و به ویژه دانشجویان مسلمان که به حق سردمداران پیشرفت و ترقی این کشور هستند، در قبال آن وظیفه دارند.

امام جمعه گلوگاه با اشاره به اين كه امروز انقلاب اسلامي ما در همه دنيا نفوذ پيدا كرده است، ادامه داد: بالندگي امروز ما در گرو تلاش و پشتكار جوانان ديروز و همراهي با بزرگان و پدران و برادران خود بوده است و اكنون هم بايد با تقويت باورهاي ديني، تقويت روحيه استكبارستيزي و افزايش ولايتمداري، براي خيزش بيشتر اسلام و انقلاب اسلامي ايران در جهان تلاش شود.

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: روز دانشجو یادآور رسالت و نقش دانشجویان در نهضت اصیل دانشجویی و طلایه داری این قشر فهیم جامعه در مبارزه با جهل و نادانی و ترویج عدالت خواهی، آزادی و آزادگی است./202/1317/ب1

ارسال نظرات