۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۴۶۵۵۶۷
مدرس حوزه و دانشگاه:

بی بصیرتی از عوامل نفوذ دشمن است

مدرس حوزه و دانشگاه گفت: اگر عملکرد دانشجو همراه بصیرت و معرفت نباشد امکان دارد برخی سود جویان سوء استفاده کرده و او را به سمت مباحث کم اهمیت سوق دهند تا مخل آرامش مملکت شود از این رو لازم است دانشجو دارای غیرت ملی باشد و با دید باز و وسیع و بصیر عمل کند تا در جامعه نیز اثرگذار باشد.
روز دانشجو

خانم محبوبه اسماعیلی کارشناس امور دینی و مدرس حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه با رسالت دانشجو، عنوان داشت: یکی از مهمترین ملزومات یک دانشجو مسأله انقلابی بودن و بصیر بودن است چرا که یک دانشجوی موفق کسی است که هم در جهت پویایی علمی تلاش کند و هم نسبت به مسائل روز آگاه بوده و به موقع عکس العمل داشته باشد.

وی بیان داشت: بصیرت برای فرد محقق نمی شود مگر در سایه مطالعه، پژوهش و شرکت در محافل و مجالس مختلف متناسب با مسائل روز و شناخت ریشه های انقلاب و انقلابی گری که البته لازم است در این مسیر از تقلید کورکورانه و جوّ زدگی بپرهیزد و پیرو آرمانگرایی جوان که از روی معرفت و بصیرت است، باشد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: اگر عملکرد دانشجو همراه بصیرت و معرفت نباشد امکان دارد برخی سود جویان سوء استفاده کرده و او را به سمت مباحث کم اهمیت سوق دهند تا مخل آرامش مملکت شود از این رو لازم است دانشجو دارای غیرت ملی باشد و با دید باز و وسیع و بصیر عمل کند تا در جامعه نیز اثر گذار باشد.

وی افزود: از آنجا که علوم دانشگاهی به نوعی وابسته به غرب هستند و همین امر موجب تاثیر پذیرفتن از نگرش مادی گرایانه غربی است از این رو انتظار می رود علوم دانشگاهی طبق خواسته رهبر معظم انقلاب بومی و اسلامی شود تا در سایه آن جامعه و تمدن اسلامی شکل گیرد به ویژه در علوم انسانی تلاش بیشتری لازم است چراکه نگاه این علوم به انسان و فرد سازی است.

کارشناس امور دینی در بخش دیگری از سخنانش تشریح کرد: فرصت جوانی فرصتی مغتنم است که لازم است فرد در کنار کسب علم و مهارت برای تهذیب نفس و همت گماشتن به خودسازی از آن بهره مند شود تا این سرمایه عظیم را برای آینده خود ذخیره کند.

وی با اشاره به اهمیت آموزش مهارت های زندگی در دوران تحصیل دانشجویان ادامه داد: از آنجا که هر دانشجو در آینده خانواده تشکیل می دهد و مسؤولیت جدیدی دریافت می کند لازم است خود را برای این امر آماده کند اما متاسفانه این مساله از سوی سیستم آموزشی مغفول مانده و هنوز به میزان لازم در این زمینه تلاش نشده است در صورتی که غفلت از آموزش همسرداری، فرزند داری و فرزند پروری در آینده مشکلات فراوانی را گریبانگیر افراد می کند.

اسماعیلی ابراز داشت: از جهت دیگر باید تلاش شود تا ورودی دختران و پسران به دانشگاه متناسب با جامعه، تعادل سازی شود و اینگونه نباشد که با افزایش ورود دختران به دانشگاه فرصت های شغلی در زمینه های تخصصی، بیشتر به بانوان سپرده شود چرا که اصل تامین هزینه خانواده در دست مردان  است از جهت دیگر حضور بانوان در مشاغل مردانه به آنان آسیب می رساند از این رو مسؤولان در این زمینه تلاش و فرهنگ سازی کنند./302/9703/ب1

ارسال نظرات