۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۴۶۵۵۵۱
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

رسالت دانشجوی انقلابی پیوند بین دانش و ارزش است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه علم و ایمان دو بال پرواز و تعالی انسان است، گفت: در این راستا مهم‌ترین رسالت دانشجویان پیوند بین ارزشها و دانش است.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت شانزدهم آذر، روز دانشجو، مهم‌ترین رسالت دانشجویان را پیوند دادن بین ارزشها و دانش ذکر و اظهار کرد: پیوند بین علم و ایمان همانند دو بال پرواز عمل کرده و سبب تعالی فرد و جامعه می‌شود.

وی اضافه کرد: شهید احمدی روشن و امثال این شهدا با کسب ارزشهای والای انسانی و تلاش مضاعف در کسب علم و دانشهای روز دنیا، توانستند بین ارزش‌ها و دانش پیوند برقرار کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمين يعقوبي با اشاره به اینکه دشمنان تلاش می‌کنند روحیه اسلامی و استکبارستیزی را از ملت ایران به‌ویژه جوانان و دانشجویان بگیرند، بر الگوبرداری دانشجویان از استکبارستیزی امام راحل و رهبر معظم انقلاب تأکید کرد و افزود: امروزه دشمنان تلاش مي‌كنند روحيه استكبارستيزي امام خميني(ره) و انقلاب اسلامی را در سطح جهاني زير سؤال ببرند.

به گفته وی، دشمنان در این زمینه تهمت‌هایی مبني بر اينكه امام راحل از روي تعصب در مقابل استكبار ايستاد را مطرح مي‌كنند؛ اما بايد بدانيم امام خمینی(ره) با فهم بین‌المللی خود تمام اهداف و تاكتيك هاي دشمنان را در نطفه خنثي می‌کرد.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی گفت: بنیانگذار انقلاب و نظام اسلامی دشمن‌شناس بود و بدون هيچ ترس و واهمه‌ای در مقابل استكبار ايستادگي می‌كرد تا از منافع ملت ايران در برابر مستكبران حفاظت کرده و دين و نظام را از انحراف نجات دهد.

وي اظهار کرد: امام خميني(ره) با توكل به خدا و بدون هیچ‌گونه نرمش و محافظه‌کاری بر شیطان‌صفت بودن آمريكا تأکید مي‌كرد، آمريكا و اسرایيل را دشمن مردم انقلابي اسلامي می‌دانست و همواره سفارش مي‌كرد در مقابل اين شياطين از خود محافظت كنيم.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصريح كرد: همه اقشار جامعه به‌ ویژه دانشجویان باید براي شناخت امام(ره) و مكتب انقلاب اهتمام كنند تا امام را به‌ خوبی بشناسند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: در حال حاضر با خواندن وصیت‌نامه سياسي الهی امام خمینی(ره) می‌توانیم گام مهمی در راستای شناخت افكار امام راحل برداريم تا با نظرات نادرست خود سبب شكستن امام (ره) نشويم؛ چرا که شكستن امام راحل شكستن نظام اسلامي و انقلاب مردمي ايران است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر هم رهبر معظم انقلاب با درايت و بينش وسيع خود نظام جمهوري اسلامي را از انحراف نجات داده و مقتدرانه در مقابل مستكبران ايستادگي مي‌كنند تا استقلال نظام حفظ شده و دشمنان نتوانند صدمه‌ای به پيكره نظام اسلامي و انقلابي ما وارد کنند؛ از این‌ رو باید همه مردم رهبری را فصل‌الخطاب قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی اظهار کرد: نباید مطالبات رهبر معظم انقلاب در قالب تابلو بر روی طاقچه‌ها گذاشته شده و یا فقط بر روی بنرها چاپ شود؛ بلکه باید به‌ طور جدی آنها را پیگیری کرد و با همت بالا برای تحقق آن مطالبات اقدام و عمل اساسی داشت./9314/302/ب2

ارسال نظرات