۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۴۶۵۳۹۰
نماینده بعثه رهبری در خراسان شمالی خبر داد؛

آغاز نام‌نویسی آزمون روحانیان عتبات عالیات

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت خراسان شمالی گفت: ثبت‌نام اینترنتی آزمون روحانیان عتبات عالیات از سیزدهم آذرماه آغاز شده و بر اساس برنامه تا بیست و هشتم این ماه ادامه دارد.
حجت الاسلام ابوالفضلی - نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان شمالی

حجت‌الاسلام محمدرضا ابوالفضلی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از آغاز نام‌نویسی آزمون روحانیان عتبات عالیات خبر داد و افزود: ثبت‌نام اینترنتی برای شرکت در این آزمون از سیزدهم تا بیست و هشتم آذرماه از طریق سامانه آزمون مدیریت جذب و سازمان‌دهی به آدرس azmoon.hajj.ir صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه آزمون مزبور جمعه، بیست و نهم بهمن‌ماه امسال برگزار می‌شود، اظهار کرد: آزمون روحانیان عتبات عالیات در راستای بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت بالای حوزه‌های علمیه و استفاده از توان علمی و عملی طلاب و روحانیان واجد شروط در كاروان‌های عتبات عالیات برنامه‌ریزی شده است.

حجت‌الاسلام ابوالفضلی اعتقاد و التزام عملی به اسلام و مذهب تشیع، تابعیت جمهوری اسلامی ایران، التزام عملی به نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه، برخورداری از حسن شهرت و معاشرت، نداشتن سوءپیشینه و سابقه محكومیت در محاكم قضائی جمهوری اسلامی، توانایی جسمی و سلامت روانی، تأهل و نداشتن منع قانونی از نظر خدمت نظام وظیفه عمومی ایران را ازجمله شروط عمومی ثبت‌نام در این آزمون ذکر کرد.

وی ادامه داد: داشتن گواهی اتمام كامل دروس كتبی و شفاهی پایه هفت از مركز مدیریت حوزه علمیه قم، اصفهان و خراسان، معمم بودن دائمی، داشتن حداقل سن 27 سال و حداكثر 55 سال (متولدان یکم فروردین 1340 تا 29 اسفند 1368) و كسب امتیاز لازم در آزمون كتبی، مصاحبه، نوار و آموزش ازجمله شروط اختصاصی آزمون است.

حجت‌الاسلام ابوالفضلی با بیان اینکه مراحل تعیین وضعیت داوطلبان شامل آزمون کتبی، آزمون شفاهی یا مصاحبه، ارزیابی لوح فشرده تصویری از جلسه سخنرانی عمومی و آموزش است، اضافه کرد: علاوه بر این شرط قبولی در آزمون کتبی کسب حداقل 60 درصد امتیاز کل بوده و از سوی دیگر معدل امتیازات داوطلب درمجموع مراحل چهارگانه باید حداقل 70 درصد كل باشد و در هریك از مراحل هم حداقل 60 درصد امتیازات را كسب كند.

به گفته وی، از داوطلبانی که در آزمون کتبی نمره قبولی کسب کرده‌اند بر اساس منابع آزمون کتبی مصاحبه صورت می‌گیرد و یکی دیگر از محورهای اصلی مصاحبه صحیح خوانی قرآن و ادعیه است.

حجت‌الاسلام ابوالفضلی با اشاره به منابع آزمون عتبات عالیات، اظهار کرد: منابع شرکت در آزمون کتبی در موضوعات عقاید، احكام فقهی، تاریخ اسلام، اماكن و اطلاعات عمومی به ترتیب «گزیده سیمای عقاید شیعه» نوشته حضرت آیت‌الله سبحانی، «احکام فقهی مورد ابتلا در سفرهای زیارتی عتبات عالیات» به قلم منصور مظاهری، «درس‌نامه تاریخ اسلام جلد 1 و 2» به نویسندگی سیدعلی میرشریفی، «اماكن» به قلم اصغر قائدان همگی از نشر مشعر و جزوه آشنایی با انقلاب اسلامی از سوی مدیریت آموزش بعثه است.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت استان خراسان شمالی تصریح کرد: همه داوطلبان باید بعد از ثبت‌نام اینترنتی، اصل و کپی مدارك مورد نیاز را به دفتر نمایندگی بعثه در استان تحویل دهند تا پس از تأیید و صحت سنجی، مجوز شركت در امتحان صادر شود.

وی اضافه کرد: مهلت تحویل مدارک به دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت خراسان شمالی حداکثر یک هفته پس از پایان مهلت ثبت‌نام بوده و در صورت عدم تحویل مدارک به منطقه ثبت‌نام ملغی می‌شود.

گفتنی است، استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور بیش از 936 هزار نفر جمعیت دارد و پیش از وقایع حج پارسال، همه‌ساله از این استان قریب به 8 هزار نفر به حج عمره، حدود هزار نفر به حج تمتع و افزون بر 8 هزار نفر به عتبات عالیات اعزام می‌شدند./9314/302/ب2

ارسال نظرات