۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۸
کد خبر: ۴۶۵۱۸۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

دانشجوی انقلابی نظام اسلامی را در برابر تهدیدها بیمه خواهد کرد

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید بر گسترش تفکر انقلابی گری در میان دانشجویان، گفت: دانشگاه و دانشجوی انقلابی سبب ترس و هراس دشمنان اسلامی است و دانشجوی انقلابی همیشه در نظام اسلامی تاریخ ساز خواهد بود.
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصرشکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران عصر امروز در نشستی با دانشجویان که در آستانه روز دانشجو در ساری برگزار شد، 16 آذر را یادآور ایستادگی و پایمردی دانشجویان مسلمان در برابر نظام سلطه یاد کرد و گفت: دانشجوی مسلمان ایرانی در تاریخ با هوشیاری و بصیرت در برابر توطئه دشمنان همواره فریاد ضد استکباری سر داده است.

استاد حوزه علمیه مازندران، 16 آذر را روز خودباوری جنبش دانشجویی در مبارزه با استکبار دانست و افزود: دانشجویان کشورمان با الگو گیری از نهضت امام حسین(ع) همواره آرمان ها و ارزش های حسینی را الگوی حرکت های خود قرار داده اند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود مطالبه و پرسش گری را لازمه نشاط جامعه دانشجویی دانست و تصریح کرد: دانشجو به دلیل عدم وابستگی سیاسی و جناحی آزادانه می اندیشد و این یکی از مهم ترین ویژگی های جامعه دانشجویی کشورمان است.

وی، استقلال طلبی، آزادی خواهی و استکبار ستیزی را از مهم ترین شاخصه های دانشجوی ایرانی برشمرد و افزود: دانشجویان کشورمان با الهام از سیره سیاسی امام راحل و همچنین رهنمودهای رهبر معظم انقلاب همواره در برابر توطئه های دشمنان با اقتدار ایستاده است.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که دانشجویان باید همواره در صحنه حضور داشته باشند و نسبت به مسائل اجتماعی و سیاسی کشور بی تفاوت نباشند، بیان داشت: دانشجوی ایرانی با فهم سیاسی بالا همواره تحلیلی صحیح از شرایط سیاسی جامعه دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر گسترش تفکر انقلابی گری در میان دانشجویان، خاطرنشان کرد: دانشگاه و دانشجوی انقلابی سبب ترس و هراس دشمنان اسلامی است و دانشجوی انقلابی همیشه در نظام اسلامی تاریخ ساز خواهد بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تفکر انقلابی در جامعه هستیم، بیان داشت: فکر انقلابی بهترین راه جلوگیری از نفوذ توطئه های دشمنان نظام اسلامی است.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که دشمن از گسترش تفکر انقلابی در جامعه هراسان است، خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین توطئه های دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی کمرنگ کردن تفکر انقلابی در کشور با استفاده از عوامل داخلی و خارجی است.

وی ادامه داد: به فرموده امام خمینی(ره) دانشگاه و دانشجو مبدأ همه تحولات در جامعه اسلامی است و امروز هم همه هراس دشمنان قسم خورده به نظام مقدس جمهوری اسلامی از دانشگاه و دانشجوی مکتبی و انقلابی است.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که دانشجوی انقلابی همواره در همه جوامع اسلامی تاریخ ساز و تمدن ساز خواهد بود، خاطرنشان کرد: امروز هم به برکت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و گفتمان نورانی حضرت امام خمینی(ره) و رهبری عظیم الشان انقلاب دانشجوی انقلابی در دفاع از ارزش های اسلامی و انقلاب در همه حال و در تمامی عرصه های مختلف نظام اسلامی بیدار و هوشیار و حاضر است.

استاد حوزه و دانشگاه مازندران با اشاره به برخی ویژگی های دانشجوی انقلابی تصریح کرد: دشمن شناسی و آگاه به مسائل روز جامعه و جهان، حساس به وقایع و اتفاقات روز در جامعه اسلامی و حفظ و حراست ار دستاوردهای انقلاب اسلامی و ارزش های نظام  اسلامی از شاخص ترین ویژگی های دانشجوی انقلابی است.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران به برخی از فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار های متوالی ایشان با دانشجویان ایران اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: امروز جدی ترین دغدغه مقام عظمای ولایت در کشور نسبت به دانشگاه و دانشجو سرعت رشد و توسعه پیشرفت علم در کشور است و مهم ترین دغدغه دانشجو و دانشگاه باید تحقق منویات معظم له باشد و باید نسبت به پیشرفت و توسعه رشد علمی در کشور گام های اساسی برداشته شود. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با انتقاد از برخی رفتارهای سیاسی در ادوار گذشته و فعلی نسبت به مسأله دانشگاه و دانشجو و سیاسی کردن فضای دانشگاه برای به حاشیه بردن این محیط مقدس و دور کردن آن از اصلی ترین رسالت قشر دانشگاهی و دانشجو تاکید کرد: دانشجوی مکتبی و انقلابی باید با نگاه تیر بین و بصیر خود نقشه شوم همه دشمنان را رصد کرده و مسائل و مشکلات را به درستی تحلیل کند و نباید خدای ناکرده تحت تاثیر برخی جریانات و القائات سیاسی با اهداف خاص قرار گیرد.

حجت الاسلام شکریان ادامه داد: دانشگاه یک محیط علمی و تربیتی است و همه باید دلسوزانه در این فضای تولید علم و اخلاق برای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی همت و تلاش مضاعف داشته باشند و این امر  تنها در سایه سار همدلی و هم زبانی و وحدت میسر خواهد بود./202/1317/ب1

ارسال نظرات