۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۴۶۴۷۲۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

طلاب و روحانیان محور حرکت فرهنگی در جامعه اسلامی هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: طلاب و روحانیان محور اصلی برنامه‌ها و حرکتهای فرهنگی و مذهبی در جامعه اسلامی هستند.
حجت الاسلام خادمی - مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، شامگاه امروز در دیدار با روحانیان اعزامی با کاروانهای زائران حرم رضوی، با اشاره به نقش و رسالت روحانیان در جامعه اسلامی، اظهار کرد: هدایت فرهنگی و مذهبی جامعه رسالت خطیری است که بخش اعظم آن بر عهده نهاد روحانیت گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه بر این اساس طلاب و روحانیان یکی از محورهای اصلی برنامه‌ها و حرکتهای فرهنگی و مذهبی در جامعه هستند، تصریح کرد: روحانیان و ائمه جمعه و جماعات در تقویت باورهای اعتقادی به‌عنوان یک فریضه مهم در جامعه اسلامی ایفای نقش کرده و سبب ارتقای بعد معنوی فردی و اجتماعی می‌شوند.

حجت‌الاسلام خادمی با تأکید بر اینکه روحانیان بایستی به برگزاری نماز و ترویج این فریضه الهی در بین اقشار مختلف مردم به‌ویژه جوانان اهتمام تامی داشته باشند، افزود: برکات برگزاری پررنگ نماز جماعت به‌وضوح در زندگی و جامعه اسلامی مشاهده می‌شود؛ ازاین‌رو باید توجه به آن افزایش یابد.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی استان خراسان شمالی تقویت نماز جماعت را نیاز راهبردی زندگی دانست و اظهار داشت: روحیه شرکت در نماز جماعت باید در افراد نهادینه شود.

به گفته وی باید جوانان را تشویق به حضور در نماز جماعت کرد تا آنها روحیه و اهداف این فریضه الهی بشناسند؛ زیرا با ترویج و نهادینه شدن فرهنگ نماز در جامعه بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی و فرهنگی مرتفع می‌شود.

حجت‌الاسلام خادمی در ادامه با اشاره به رسالت خطیر طلاب و روحانیان در تبلیغ آموزه‌های اسلامی در بین اقشار گوناگون مردم، بر تبلیغ بامعرفت از سوی روحانیان تأکید و اضافه کرد: تبلیغ و کار فرهنگی باید با معرفت، شناخت و بصیرت همراه باشد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی افزود: آشنا کردن مردم و مخاطبان با فطرت اصلی خود بدون توجه به مسائل حاشیه‌ای و سلیقه‌های شخصی و گروهی با بهره‌گیری از سیره اهل بیت (ع) بهترین راه برای تبلیغ دین است.

وی خاطرنشان کرد: تبلیغ آموزه‌های دینی و انجام فعالیتهای فرهنگی گامی مؤثر در حفظ نظام و آرمانهای انقلاب اسلامی است که این موضوع اهمیت و حساسیت رسالت نهاد روحانیت را نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: بازنگری در فعالیتهای فرهنگی و تلاش در راستای ارتقای سطح کیفی و میزان اثربخشی این فعالیتها، هدایت بیشتر افراد جامعه و تثبیت ارزشهای نظام اسلامی را به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: کارهای فرهنگی باید متناسب با نیازهای جامعه و اقشار مختلف جامعه بوده و به افراد و گروه خاص محدود نباشد؛ اما اولویت قرار دادن جوانان و نوجوانان در برنامه‌های فرهنگی و مذهبی امری ضروری است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی با اشاره به لزوم الگوپذیری جوانان از ائمه اطهار (ع)، گفت: پرداختن به سبک و سیره اهل بیت (ع) در موقعیتهای مختلف حیات فردی و اجتماعی از سوی روحانیان و الگوبرداری مردم از آنها، می‌تواند سبب رستگاری افراد در دنیا و آخرت شود./202/9314/ب1

ارسال نظرات