۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۴۶۴۶۶۱
قائم مقام سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور:

بخش زیادی از مشکلات کشور ناشی از عدم مهارت فردی در انجام وظایف است

قائم مقام سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: بخش زیادی از مشکلات کشور که در سالهای اخیر سبب ایجاد خسارتهای زیادی به ملت و کشور شده است ناشی از عدم مهارت افرادی است که در پستها و مسؤولیتهای مختلف منصوب شده‌اند.
اشتغال زن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، رحمت الله رحمتی، عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان شهرضا عنوان کرد: بیکاری جوانانی که بخش زیادی از آنها فارق التحصیلان دانشگاهی هستند به عنوان یکی از بدترین و بزرگترین مشکلات کشور است که هر روز بر میزان آن افزوده می‌شود و با توجه به ابعاد مختلف اجتماعی و فرهنگی آن، لازم است برای رفع آن چاره اندیشی شود.

وی اظهار کرد: یکی از بهترین راهکارهایی که در تمام دنیا برای کاستن از آمار بیکاری بر آن تأکید می‌شود ارائه اموزشهای فنی و حرفه‌ای بر اساس نیازها، استعدادهای انسانی و امکانات هر منطقه است اما متأسفانه این واقعیت در کشور ما مورد غفلت واقع شده تا جایی که حتی در برنامه ششم توسعه نیز سهم بسیار اندکی برای حمایت از این نوع آموزشها پیشبینی شده در حالی که بحران بیکاری به عنوان بزرگترین مشکل اجتماعی کشور در مقابل مدیران اجرایی قرار دارد.

قائم مقام سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ابراز کرد: متأسفانه سهم آموزشهای فنی و حرفه‌ای از مجموع بودجه آموزشی کشور تنها 1.2 درصد است در حالی که جمعیت زیاد بیکاران و افراد فارق التحصیل جویای کار نیازمند دریافت آموزشهایی هستند که به آنها توانمندی لازم برای اشتغال را بدهد.

رحمتی با اشاره به نامگذاری سال 95 تحت عنوان اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای توجه به قابلیتها و توانمندیهای بومی و منطقه‌ای و استعدادهای جوانان کشور است به همین منظور باید تدابیری برای تقویت و بارور کردن این استعدادها پیشبینی شود که آموزشهای فنی حرفه‌ای یکی از بهترین آنها است.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین وظایف دولت که متأسفانه از آن غفلت شده این است که از مشاغل ایجاد شده حمایت کند، این سخن به این معنا است که باید برنامه‌هایی در جهت تثبیت مشاغل ایجاد شده اعم از بازاریابی و حمایت از فروش محصولات نیز انجام شود.

قائم مقام سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به حادثه واژگونی قطار مشهد – تبریز، اظهار کرد: بخش زیادی از مشکلات کشور که در سالهای اخیر سبب ایجاد خسارتهای زیادی به ملت و کشور شده است ناشی از عدم مهارت افرادی است که در پستها و مسؤولیتهای مختلف منصوب شده‌اند؛ در حال حاضر حدود 13 میلیون بیکار در کشور وجود دارد که تعداد زیادی از آنها فارق التحصیلان دانشگاهی هستند به همین دلیل باید برای تربیت افرادی توانمند برای اداری بخشهای مختلف دولتی و خصوصی در کشور، آموزشهای مهارتی توسعه یابد./868/202/ب3

ارسال نظرات