۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۶
کد خبر: ۴۶۴۳۹۸
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران:

آیت الله فاضل خدمات شایانی در دوران دفاع مقدس داشت

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران با اشاره به تلاشهای آیت الله فاضل در ایام دفاع مقدس و تشویق طلاب برای حضور در جبهه ها، گفت: آیت الله فاضل عامل دلگرم کننده برای رزمندگان به ویژه طلاب و روحانیان مبلغ در عرصه دفاع مقدس بود و فرزند طلبه شهید آن عالم ربانی گواه و سند این ایثارگری و فداکاری در راه دفاع از انقلاب و نظام اسلامی است.
دادستان مازندران

حجت الاسلام اسدالله جعفری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، با اشاره به شخصیت برجسته مرحوم آیت الله فاضل، گفت: آیت الله فاضل از علمای بزرگ و تاثیرگذار در شمال کشور به ویژه در استان مازندران بود.

وی افزود: این عالم بزرگ مردمی پرچمدار هدایت و ارشاد مردم قبل از انقلاب اسلامی و در جریان مبارزه با رژیم ستمشاهی در کنار علمای برجسته ای مانند مرحوم آیت الله روحانی محسوب می شد.

دادستان مرکز استان با اشاره به خدمات مرحوم آیت الله فاضل پس از پیروزی انقلاب اسلامی و حضور موثر در استحکام پایه های نظام در منطقه، خاطرنشان کرد: آن عالم ربانی با رای قاطع مردم شهرستان بابل نخستین نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی بود و خدمات شایان و قابل توجه ای را در این حوزه و نهادهای مرتبط با انقلاب تقدیم کرد.

وی با اشاره به راه اندازی حوزه علمیه فیضیه مازندران از سوی آن فقیه و تربیت هزاران شاگرد در این حوزه علمیه، اظهار داشت: آیت الله فاضل با تربیت طلاب و روحانیان برجسته در تراز انقلاب اسلامی، خدمت بزرگی را در جهت پشتوانه سازی فکری در نظام اسلامی صرف کرد و امروز فیضیه مازندران یکی از نگین های حوزه های علمیه کشور محسوب می شود.

حجت الاسلام جعفری آیت الله فاضل را تقوای مسجم عنوان کرد و گفت: آن فقیه فقید به معنای کامل در زندگی خود پارسا، اهل عمل و عامل به احکام الهی بود و قبل از آنکه توصیه ای به فردی داشته باشد، خود عامل به آن بود.

وی با اشاره به تلاشهای آن مرحوم در ایام دفاع مقدس و تشویق طلاب و روحانیان برای حضور در جبهه ها، تاکید کرد: آیت الله فاضل عامل دلگرم کننده برای رزمندگان به ویژه طلاب و روحانیان مبلغ در عرصه دفاع مقدس بود و  فرزند طلبه شهید آن عالم ربانی گواه و سند این ایثارگری و فداکاری در راه دفاع از انقلاب و نظام اسلامی  است.

دادستان مرکز استان مازندران ساده زیستی آیت الله فاضل را الگویی برای روحانیان و طلاب عنوان کرد و اظهار داشت: آیت الله فاضل اصلا نگاه دنیایی و مادی نداشت و سراسر مملو از روحانیت و تقوای الهی بود و زهد کم نظیری داشت.

وی افزود: رحلت آیت الله ثلمه ای بزرگ برای حوزه های علمیه به ویژه در استان مازندران به شمار می رود و طلاب جوان باید از زندگی سراسر نورانی این عالم بزرگوار به عنوان الگویی برجسته در زندگی خود استفاده کنند.

حجت الاسلام جعفری از مرحوم آیت الله فاضل به عنوان خدمتگزار حقیقی مردم یاد کرد و گفت: حوزه علمیه فیضیه مازندران مرکز رجوع و پناهگاهی برای مردم در حوزه های مختلف از جمله مسائل دینی و شرعی و اجتماعی بود و  مانند نوری هدایتگر مردم در این منطقه محسوب می شد.

وی افزود: آیت الله فاضل فقیهی برجسته و عالمی کم نظیر در این عصر بود که تمام اهتمام خود را برای تربیت طلاب به کار برد و روحانیان برجسته با تراز علمی بالا که تربیت شده از این حوزه علمیه هستند، جز باقیات و صالحات این عالم ربانی محسوب می شوند./302/1313/ب1

ارسال نظرات