۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۴۶۴۲۷۴
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان:

عامل اصلی بی توفیقی معصیت است

حجت الاسلام قاسمی زاده با بیان اینکه در واقع توفیق، نوری است که با آن خداوند بصیرت بنده را روشن می‌کند، گفت: بی توفیقی آن است که خداوند اسباب طاعت را برای بنده‌ای فراهم نسازد یا اسباب معصیت را از او باز ندارد؛ بنابراین عامل اصلی بی توفیقی معصیت است.
حجت الاسلام قاسمی زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام محمد قاسمی زاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، پیش از ظهر امروز در همایش یک روزه مربیان طرح تربیت حافظان قرآن کریم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان و همایش «وقف و بانوان» به مناسبت دهه وقف، در هتل جهانگردی کرمان، اظهار کرد: انسانها همواره در زندگی خود به قرآن کریم نیاز دارند و در این کتاب الهی تمام دستورات زندگی اسلامی آمده است، بنابراین هیچ کس از قرآن کریم بی نیاز نخواهد بود.

وی بیان کرد: باید در زندگی خود دو عنصر اصلی یعنی علاقه به قرآن و دانستن اینکه چگونه از این کتاب الهی استفاده کنیم را در زندگی خود ملاک قرار دهیم تا در زندگی بتوانیم از رهنمودهای این کتاب الهی درس بگیریم.

حجت الاسلام قاسمی زاده با بیان اینکه بهره برداری از این کتاب الهی توفیق خاصی را می طلبد، تصریح کرد: توفیق از مسائل حیاتی و سرنوشت ساز در زندگی انسان است، زیرا هنگامی برای انسان خیر و سعادت حاصل می شود که توفیق شامل حال او شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان ادامه داد: در واقع توفیق، نوری است که با آن خداوند بصیرت بنده را روشن می‌کند؛ بی توفیقی آن است که خداوند اسباب اطاعت را برای بنده‌ای فراهم نسازد یا اسباب معصیت را از او باز ندارد؛ بنابراین عامل اصلی بی توفیقی معصیت است.

وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: متاسفانه تفکر اشتباهی که اذهان خیلی ها را در برگرفته این است که باید در مجالس عزای اهل بیت(ع) و یا یادواره های شهدا فقط خانم های محجبه حضور داشته باشند؛ از این رو این یک نوع تفکر اشتباهی است و با این تفکر در حقیقت خود را از جامعه جدا می کنیم.

حجت الاسلام قاسمی زاده خاطرنشان کرد: بنابراین باید اعتقاد داشته باشیم که افراد دیگر نیز باید در اینگونه مراسمات شرکت کنند چون این افراد نیاز به فهم مسائل دینی و قرآنی دارند و باید این فضا نیز برای آنان مهیا شود تا بتوانند از این کتاب الهی در زندگی خود استفاده کنند.

این مسؤول ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب در راستای طرح تربیت حافظان قرآن کریم فرمودند «باید 20 میلیون قاری و حافظ قرآن داشته باشیم، به معنای بیمه کردن یک چهارم جمعیت کشور است که یک چهارم دیگر جمعیت نیز به واسطه این افراد بیمه می شود».

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان خطاب به مربیان قرآن کریم در این همایش افزود: شما مربیان قرآن کریم با داشتن دو نقش مربی و مادر بودن می توانید با این دو نقش، کارهای مهمی را در زندگی انجام دهید و فرزندانی را بپرورانید که در زندگی خود از قرآن کریم الگو بگیرند.

وی عنوان کرد: قرآن کریم مانند یک موجود زنده است؛ اما توانایی این کتاب از هر موجود زنده ای بیشتر است و اداره اوقاف در زمینه قرآن کریم غیر از برگزاری مسابقات قرآن وظیفه ای ندارد؛ اما چون رهبر معظم انقلاب فرمودند، ما نیز در این راستا فعالیت می کنیم در حالی که هیچ بودجه دولتی نداریم و حتی در اوقاف نیز برای فعالیت های قرآنی بودجه اختصاص نیافته است.

حجت الاسلام قاسمی زاده اضافه کرد: بنابراین با توجه به فرمایشات معظم له و تأکیدات ایشان در راستای اقتصاد مقاومتی، تربیت قاری و تربیت حافظان قرآن کریم باید همواره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب گوش فرا داد و به فرامین های ایشان جامه عمل پوشید.

وی گفت: بهره برداری از ظرفیت های قرآنی همت و تلاش همگان را می طلبد و نتایج مطلوبی را نیز به دنبال خواهد داشت و بخشی از این تلاش و همت باید از سوی مربیان قرآن کریم شکل گیرد./202/9709/ب1

ارسال نظرات