۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۴۶۴۰۰۸
امام جمعه موقت تبریز:

مهربانی پیامبر اکرم اساس جذابیت اسلام است

آیت الله آل هاشم با بیان اینکه رحمت و مهربانی نبی مکرم اسلام در حقیقت اساس جذابیت دین اسلام است، گفت: پیامبر اکرم (ص) نماد خوبیها و محبت است، آنچه نبی مکرم اسلام (ص) به بشریت ارزانی کرد جزء اخلاق و محبت در میان انسانها نبود.
رحلت پیامبر اکرم

آیت الله سید محمد تقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تسلیت ایام سوگواری ۲۸صفر، اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) نماد خوبیها و محبت است، آنچه نبی مکرم اسلام (ص) به بشریت ارزانی کرد جزء اخلاق و محبت در میان انسانها نبود.

وی با بیان اینکه امروز گروه های تکفیری و داعش با رفتارهای وحشی گرانه خود دل نبی مکرم اسلام را خون می کنند، گفت: اگر هر انسان آزاده ای رفتارهای تکفیریها و سیره نبی مکر اسلام (ص) را با هم مقایسه کند به راحتی خواهد فهمید که تکفیری و وهابی بویی از اسلام و دین رسول خوبیها نبرده است.

امام جمعه موقت تبریز رسالت نبی مکرم اسلام را یک رسالت جهانی است، خاطرنشان کرد: دقت در آیات قرآن کریم این مسأله را به خوبی برای همگان مشخص خواهد کرد که رسالت پیامبر اسلام جهانی است و این دین باید جهانی شود، دشمنان اسلام به جهت هراس از حقیقت دین محمدی از هیچ اقدامی برای جلوگیری از حرکت این دین الهی فروگذار نیستند.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه های دشمن برای مقابله با نفوذ دین اسلام در دلهای بشریت ساخت اسلامهای قلابی و آمریکایی است، دین اسلام به جهت حقیقت متعالی هر انسان آزاده ای را به قبول خود وا می دارد، دشمن با شناخت این حقیقت به دنبال اسلام هراسی با ساخت جریاناتی چون تکفیریها است.

آیت الله آل هاشم با بیان اینکه رحمت و مهربانی نبی مکرم اسلام در حقیقت اساس جذابیت دین اسلام است، گفت: یک شخصیت عظیم، با ظرفیت بی‌نهایت و با خلق و رفتار و کردار بی‌نظیر، در صدر سلسله‌ی انبیا و اولیا قرار گرفته است و ما مسلمانان موظّف شده‌ایم که به آن بزرگوار اقتدا کنیم.

وی ادامه داد: اقتدا به شخص نبی مکرم اسلام جلوه نورانی و ارزشمند اسلام و رسول گرامی اسلام را برای جهانیان از رهگذر کردار مسلمانان به نمایش خواهد گذاشت، جریان تکفیری این واقعیت را نشانه رفته است تا جلوه ای زشت و دینی غیر انسانی را برای جهان به نمایش بگذارد.

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه دشمن در این هدف خود شکست خورده و شکست خواهد خورد، تصریح کرد: دین اسلام به جهت ویژگی رحمه للعالمین نبی مکرم اسلام در تمام جهان منتشر خواهد شد و روزی جهان را در بر خواهد گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تمام مداحان، دسته‌ها، هیئت‌های حسینی که از ابتدای ماه محرم تا اربعین حسینی به عزاداری پرداخته‌اند تشکر کرد و گفت: مردم آذربایجان در عزاداری 28 صفر نیز با عزاداری مطلوب خود ارادتشان به ائمه اطهار و پیغمبر را به نمایش خواهند گذاشت./۸۵۴/302/ب3

ارسال نظرات