۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۴۶۳۹۶۶
امام جمعه بجنورد:

خودسازی در دوران طلبگی مقدمه جامعه‌سازی از سوی روحانیان است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه دوره طلبگي دوره خودسازي است، گفت: باید طلاب در مدارس علمیه ابتدا خودسازی کنند تا بعداً بتوانند جامعه‌سازی کنند؛ زیرا تا زمانی که نتوانیم نفس خود را مدیریت کنیم نمی‌توانیم در جامعه مدیر مناسبی باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در درس اخلاق طلاب سفیران هدایت مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد، اظهار کرد: طلاب و روحانیان سفیران هدایت بايد ابرهای پرباری از معرفت باشند تا بتوانند بر آسمان فرهنگی جامعه اسلامی ببارند.

وی ادامه داد: زمانی که صحبت از سفيران هدايت به میان می‌آید؛ يعني قرآن كتاب هدايت و پيامبران و ائمه اطهار (ع) هاديان امت‌ها بوده‌اند و شما سفيران هدايت هستید و قرار است جلودار ترويج اين مباني باشيد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه براي هدايت‌گستري انسان در جامعه ديني قبل از هر چيز انسان بايد خود هدايت‌شده باشد، خاطرنشان کرد: زمانی که انسان در وجود خویش اندوخته‌ای ندارد نمی‌تواند عطاکننده آن مورد باشد؛ همان‌طور که اگر ابر پربار باشد می‌تواند ببارد اما اگر ابر خود چيزی نداشته باشد فقط رعد و برق بوده و بارانی برای باریدن ندارد.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی خطاب به طلاب سفیران هدایت، افزود: دوران تحصيل در حقيقت مانند ابري است که خود را برای باریدن آماده می‌کند و شما باید خود را برای باریدن مهیا کنید؛ زیرا زمينه باريدن شما در جامعه اسلامی فراهم است.

وی با بیان اینکه افكار و اندیشه‌های جامعه ما تشنه معرفت دين هستند، تصریح کرد: بارش نور سفيران هدايت همانند ابرهاي پرباري است كه به‌جا و به‌موقع می‌بارند و تشنگي معنوي انسانها را برطرف می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه تحصیل علم و كار در حوزه علمیه در محاسبات مادي نمی‌گنجد، اظهار کرد: پيامبر اکرم (ص) فرمودند: «لا أَسئَلُكُم عَلَیهِ أَجراً إِلاَّ المَوَدَّةَ فِی القُربى» و تأکید کرده که «مَن طَلَبَ العِلمَ تَكَفَّلَ اللّه لَهُ بِرِزقِهِ»؛ كسي كه دنبال علم دين باشد خداوند رزق او را ضمانت کرده است البته به شرطي كه طالب دين باشیم، دين را بیاموزیم و به ديگران ياد بدهيم.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه استان خراسان شمالی گفت: آیت‌الله مشکینی خطاب به ما می‌فرمود: اگر كسي پرسيد براي چه طلبه شدي؟ بگو براي دو موضوع، نخست اينكه احيا شده و فكرم زنده شود و دوم اینکه احياگري كنم و افكار و اندیشه‌ها را زنده كنم؛ ازاین‌رو شما باید خوب درس بخوانيد زیرا مردم جامعه اسلامی به روحانيت پايبند هستند.

وی با اشاره به اینکه دوره طلبگي دوره خودسازي است، خاطرنشان کرد: باید طلاب در مدارس علمیه ابتدا خودسازی کنند تا بعداً بتوانند جامعه‌سازی کنند؛ زیرا تا زمانی که نتوانیم نفس خود را مدیریت کنیم نمی‌توانیم در جامعه مدیر مناسبی باشیم./9314/202/ب3

ارسال نظرات