۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۴۶۳۹۱۸
رییس اداره اوقاف و امور خیریه طبس:

افزایش وقف به سلامت اقتصادی جامعه کمک می کند

رییس اداره اوقاف و امور خیریه طبس با بیان اینکه افزایش وقف به سلامت اقتصادی جامعه کمک می کند، گفت: مؤمنان با بخشیدن مال خود در راه خدا در حقیقت باقیات الصالحات ارزنده‌ای برای خود بر جای می‌گذارند.
خدایی

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام دادخدا خدایی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه طبس امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه وقف یکی از اقدامات ماندگار در زندگی انسان است، اظهار کرد: در این شهرستان طبس موقوفات چند صد ساله وجود دارد که به واسطه اجرای نیت موقوفه، نام واقف زنده مانده است.

وی با اشاره به اینکه وقف از بروز جرائم، تخلفات و فسادهای مالی و اقتصادی جلوگیری می‌‌کند، افزود: وقف مانع انباشت ثروت و نقدینگی در یکجا می شود و عرصه را برای فعالیت مفسدان اقتصادی تنگ‌تر می‌کند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه طبس با بیان اینکه افزایش وقف به سلامت اقتصادی جامعه کمک می کند، تصریح کرد: مومنان با بخشیدن مال خود در راه خدا در حقیقت باقیات الصالحات ارزنده‌ای برای خود بر جای می‌گذارند.

حجت الاسلام خدایی به اهمیت وقف با توجه به نیاز فرهنگی، علمی، اجتماعی و اقتصادی جامعه اشاره کرد و گفت: تمام افراد می‌توانند به اندازه‌ای واقف شوند و وقف به صورت جمعی و مشارکتی  انجام شود.

وی با گرامیداشت دهه وقف، ادامه داد: به منظور ترویج فرهنگ و سنت حسنه وقف اداره اوقاف با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و همچنین نصب بنر در سطح شهر و بیان آثار وقف در جامعه، در مسیر ترویج این فرهنگ غنی تلاش می‌کند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه طبس از راه‌اندازی ایستگاه همه واقف باشیم و نمایشگاه وقف در این هفته خبر داد و افزود: همایش همیاران وقف، سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه شهر دیهوک، غبارروبی گلزار شهدا و میثاق با شهدا، نواختن زنگ وقف، دیدار با امام جمعه و معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس از جمله برنامه های اجرایی در دهه وقف این شهرستان است.

حجت الاسلام خدایی با تسلیت ایام سوگواری پیامبر اکرم(ص) و امام‌ حسن‌مجتبی(ع) اظهار کرد: مراسم لبیک یا رسول‌الله در دو بقعه متبرکه پیرحاجات و خواجه‌ خضر با حضور دوست‌داران اهل بیت(ع) برگزار می شود.

وی نشست صنفی وقف با جامعه قرآنی و تجلیل از مربیان حفظ را یکی دیگر از برنامه های دهه دقف در طبس دانست و بیان کرد: همچنین برگزاری  نشست با فرهنگیان در زمینه انجمن یاوران وقف، نشست صنفی با مشاوران املاک، خبرگان محلی و کارشناسان دادگستری شهر طبس، نشست صنفی با استادان دانشگاه و دانشجویان، افتتاح واحدهای تجاری موقوفه عمادالملکی و کلنگ‌زنی پروژه سرویس بهداشتی امامزاده زنوغان و افتتاح سقاخانه این بقعه، عیادت از بیماران و نشست صنفی با پزشکان از دیگر برنامه‌های دهه وقف در این شهرستان است./880/101/ب3

ارسال نظرات