۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۴۶۳۸۵۸
مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران:

ترویج فرهنگ وقف زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی می شود

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران با اشاره به این که ترویج فرهنگ وقف زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی می شود، گفت: وقف نردبان محکمی برای اقتصاد مقاومتی است و همه ما مدیون وقف و بزرگ شده مکتب قرآن و اهل بیت معصومین هستیم.
مدیرکل اوقاف مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران امروز در جلسه شورای اداری آمل که به مناسبت دهه وقف در مرکز فرهنگی قرآنی بصیرت آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) آمل برگزار شد اظهار داشت: با تفکر بسیجی توانستیم انجام وظیفه کنیم و رهبری معظم انقلاب بر این امر توجه دارند تا با تفکر انقلابی و بسیجی کشور را اداره کنیم.

وی تصریح کرد: امسال دهه وقف را داریم که ویژه برنامه هایی با هدف گسترش فرهنگ وقف، هدایت مردم برای وقف های جدید و بیان عملکرد ادارات اوقاف و امورخیریه برگزار می شود.

حجت الاسلام علیزاده افزود: همایش وقف و رسانه، نشست های صنفی وقف، غبارروبی بقاع متبرکه و مزار شهدا، دیدار با خانواده های معظم شهدا، برپایی ایستگاه های همه واقف باشیم، سخنرانی قبل از خطبه های نمازجمعه و دیگر برنامه ها صورت می گیرد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران ادامه داد: هنوز وقف به معنای حقیقی کلمه جا نیافتاده است و هر میزانی در حوزه وقف کار کنیم کم است و وقف دایره وسیعی دارد.

وی با بیان این که وقف در آغاز رفتار کریمانه واقف است، گفت: وقف و اقتصاد مقاومتی ارتباط تنگاتنگی دارند و ضرورت دارد تلاش کنیم تا شعار همه واقف باشیم نهادینه شود.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که ترویج فرهنگ وقف زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی می شود، گفت: وقف نردبان محکمی برای اقتصاد مقاومتی است و همه ما مدیون وقف و بزرگ شده مکتب قرآن و اهل بیت معصومین هستیم.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران تصریح کرد: ضرورت دارد در حوزه وقف جدی تر ورود پیدا کرده و حمایت های شایسته ای از آن صورت گیرد که آثار و برکات والایی دارد.

وی ادامه داد: نیاز است نهضت بزرگ وقف در جامعه ایجاد شود که حضور و تلاش مدیران در این عرصه اثرگذاری والا و شایسته ای را دارا است.

حجت الاسلام علیزاده اظهارداشت: خروجی وقف سبب تحقق دغدغه مقام معظم رهبری که همان اقتصاد مقاومتی است می شود و وقف سفره پربرکتی است که همگان دور آن نشسته و بسیاری از مشکلات به برکت آن حل می شود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی اقتصادی مردمی است که باید از ظرفیت های نیروی انسانی و فرصت های داخلی که وجود دارد نهایت بهره گیری را داشته باشیم.

وی افزود: وقف برگرفته از اراده مردم است که عده ای با این کار دل در گرو آینده بشریت دارند و ضرورت دارد در حوزه وقف کمک های شایسته ای صورت گیرد.

حجت الاسلام علیزاده خاطرنشان کرد: با وقف می توانیم نیازهای جامعه را رفع کنیم و در زمینه رفع آسیب ها و فقر جامعه گام های شایسته ای برداریم که در کنار آن نام واقفان برای همیشه ماندگار است و جاویدان می ماند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران افزود: حفظ و حراست از موقوفات، بهره وری بیشتر از موقوفات و اجرای امینانه نیت واقفان خیراندیش از وظایف اوقاف است.

وی با بیان این که بقاع متبرکه ظرفیت ارزشمندی برای رشد و ترقی نوجوانان و جوانان هستند، گفت: در سالجاری 74 وقف جدید داشتیم و نزدیک به 9 میلیارد ریال نقدی و 50 میلیارد ریال غیرنقدی در اجرای طرح مودت انجام شده است.

حجت الاسلام علیزاده اظهارداشت: نسبت به سنددار کردن 720 موقوفه اقدام شده است که 210 مورد احکام به نفع موقوفات صادر و 400 هکتار از اراضی احیا و 18 موقوفه نیز کشف شده است.

حجت الاسلام رسول علیخانی، رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل نیز در این جلسه با بیان این که ویژه برنامه های شاخصی همزمان با طول ایام و مناسبت ها در امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می شود، گفت: با تعامل و همدلی در اجرای برنامه ها با مراکز دیگر توانستیم فعالیت های خوبی صورت دهیم.

وی اظهارداشت: افتخار ما این است در وسط میدان فرهنگی مبارزه با تهاجم فرهنگی حضور داریم و استقامت شایسته ای داریم که ضرورت دارد حمایت های لازم صورت گیرد.

حجت الاسلام علیخانی افزود: در شهرستان آمل 494 موقوفه، 36 هزاررقبه و 105 بقعه متبرکه وجود دارد که در سالجاری 3345 سند اجاره تنظیم شده است.

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل ادامه داد: 812 هزار مترمربع از موقوفات احیا شد که ارزش آن 6 میلیارد و 400 میلیون تومان است و 76 سند مالکیت موقوفات اخذ شده است.

وی با بیان این که 1 میلیارد و 500 میلیون تومان در بازسازی بقاع متبرکه هزینه شده است، گفت: 9 وقف جدید با ارزش 17 میلیارد ریال صورت  گرفته است.

گفتنی است، همزمان با دهه وقف ویژه برنامه های شاخصی در سطح شهرستان آمل برگزار می شود./1314/202/ب3

ارسال نظرات