۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۴۶۳۳۶۸
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستانهای شهرضا و دهاقان خبر داد؛

ایجاد موقوفه ویژه حضرت زهرا در شهرستان شهرضا

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستانهای شهرضا و دهاقان، گفت: در هفته وقف امسال تبلیغ و جلب مشارکت عمومی برای ایجاد موقوفه ویژه حضرت زهرا(س) در شهرستان آغاز می‌شود.
حجت الاسلام ابراهیمی شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام رضا ابراهیمی امشب در نشست خبری که به مناسبت فرا رسیدن هفته وقف در آستان امامزاده شاهرضا برگزار شد، عنوان کرد: وقف سنتی حسنه و میراثی ماندگار است که سبب جاودان شدن نام و یاد واقف و بهره مندی تعداد زیادی از افراد از اموال فرد در طول سالیان متمادی خواهد شد، وقف در زمره بهترین باقیات و صالحات و ارزشمندترین اقدامات یک فرد در طول عمر است.

وی اظهار کرد: وقف مخصوص دین اسلام نیست، از قبل از اسلام نیز این سنت در بین افراد رواج داشته است، نخستین واقف در جهان اسلام پیامبر اکرم(ص) بودند و پس از ایشان حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) نیز به تقلید از آن حضرت موقوفاتی را انجام دادند که مهم ترین هدف از آنها رفع مشکلات مردم بوده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستانهای شهرضا و دهاقان در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: در این دو شهرستان 741 موقوفه  و 2718 رقبه و 17 بقعه متبرکه وجود دارد  که قسمت بیشتری از آنها در شهرستان شهرضا قرار دارد، این در حالی است که 288 مسجد و 26 حسینیه نیز از این دو شهرستان در سامانه جامع موقوفات به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به آغاز هفته وقف از هفتم آذرماه، عنوان کرد: نشست صنفی با رانندگان شهرضا با حضور مسؤولان و پرسنل نیروی انتظامی، نشست وقف با حضور پرسنل گروه 22 توپخانه ارتش و به صدا درآوردن زنگ وقف در مدرسه دخترانه شهید رجایی، از جمله برنامه‌های این هفته در شهرستان است؛ سرکشی از خانواده‌های واقفانی که در امسال وقف جدید را به ثبت رساندند نیز در این هفته انجام می‌شود.

وی گفت: در هفته وقف امسال با همکاری صدا و سیمای مرکز اصفهان برنامه‌ای تلویزیونی از یکی از موقوفات شاخص شهرستان تهیه و پخش خواهد شد، همچنین در طول این هفته مبلغانی را برای حضور در مناطق مختلف شهرستان برای ترویج فرهنگ وقف بین مردم اعزام خواهیم کرد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستانهای شهرضا و دهاقان با اشاره به درپیش بودن ایام شهادت امام حسن مجتبی(ع) و پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد:  برنامه لبیک یا رسول الله(ص) همزمان با 28 سفر در آستان امامزاده علی اکبر(ع) برگزار می‌شود، همچنین محفل انس با قرآن کریم با حضور استاد ابوالقاسمی در امامزاده بی بی سیده خاتون(س) نیز برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: با توجه به اینکه در شهرستان شهرضا وقفی بنام حضرت زهرا(س)وجود ندارد در هفته وقف امسال تبلیغات محیطی برای ثبت یک وقف بنام ان حضرت آغاز خواهد شد و با توجه به روحیه انقلابی وارادت مردم شهرضا به آن حضرت انتظار می رود مقدما ت ایجاد آن به زودی فراهم شود؛ با توجه به تاثیری که کلام روحانیت بر ذهن و رفتار مردم دارد در هفته وقف امسال نشست یاوران وقف با حضور طلاب و روحانیان شهرستان برگزار می شود.

وی گفت: رسانه های گروهی و خبرنگاران تاثیر زیادی در ترویج فرهنگ وقف در جامعه دارند، وقتی رسانه ها برای ترویج این فرهنگ در بین مردم تلاش کنند و مردم نیز با اطلاع از نیازهای جامعه موقوفاتی را به ثبت برسانند مسلماً رسانه‌ها و خبرنگاران نیز در اجر معنوی آن نیز سهیم هستند./202/868/ب1

ارسال نظرات