۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۴۶۳۳۶۴
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

وقف، کلید فقرزدایی و مبارزه با تکاثر است

رییس ستاد اقامه نماز کشور وقف را کلید فقرزدایی و مبارزه با تکاثر دانست و گفت: وقف، وامی است که انسان بدون هیچ دغدغه ای نسبت به هدر رفتن آن، در اختیار دیگران قرار می دهد چرا که وقف در واقع معامله با خداوند است و در معامله با خدا هیچ خسران و ضرری نیست.
حجت الاسلام قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور عصر امروز در آیین اختتامیه پنجمین همایش وقف و رسانه گفت: وقف، وامی است که انسان بدون هیچ اضطراب و دغدغه ای نسبت به هدر رفتن آن، در اختیار دیگران قرار می دهد چرا که وقف در واقع معامله با خداوند است و در معامله با خدا هیچ خسران و ضرری نیست.

وی، گران خریدن، خرید مقادیر کم و اندک و شراکتی را از امتیازات معامله با خدا برشمرد و افزود: عمر ما کوتاه، راهمان طولانی، خطرهای راه زیاد و توشه ما اندک است اما وقف می تواند با کاهش خطرات، ره توشه مناسبی را در اختیار ما قرارد هد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه وقف نوعی عبور از فرد به سمت جامعه و گذشتن از خود است، تصریح کرد: در فرآیند وقف، شخص از خوددوستی به سمت دیگردوستی سوق پیدا می کند.

رییس ستاد اقامه نماز کشور، وقف را کلید فقرزدایی و مبارزه با تکاثر نامید و گفت: وقف همچنین نشانه علاقه گذشتگان به آیندگان عبور از وضعیت فانی و موقت به سمت جاوید و ابدی است.

وی وقف را زمینه ساز تعظیم شعائر دانست و ادامه داد: از اماکن زیارتی گرفته تا حوزه های علمیه، مدارس، مراکز درمانی و حتی دستاوردهای علمی و فناوری ما مرهون سنت حسنه وقف است.

وقف صرفا شامل سرمایه های مادی نیست

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به اینکه کسانی که به هر دلیل از وقف خودداری می کنند، دچار اشتباه هستند، افزود: وقف صرفا شامل سرمایه های مادی نیست به عنوان نمونه خود من سخنرانی هایم را در موضوعات مختلف وقف کرده ام تا هر کسی خواست استفاده کند.

رییس ستاد اقامه نماز کشور اظهار کرد: ممکن است ما مالک چیزی باشیم اما آن چیز رزق ما نباشد و از آن نفعی نبریم و به عکس، چیزی که مالک آن نیستیم، اگر رزق ما باشد حتما از آن منتفع خواهیم شد.

وی تأکید کرد: اگر دارایی های مادی و معنوی خود را در راه خدا صرف نکنیم به راه هایی هزینه می شود که نه تنها سود و نفعی برایمان نخواهد داشت بلکه دردسرساز هم خواهد بود.

اختلاسها از عدم بلوغ شخصیتی افراد نشأت می گیرد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در ادامه به جمعی بودن دستورات و توجه اسلام به جمع اشاره و خاطرنشان کرد: ترجیح دادن مصلحت جامعه به مصلحت خود امر بسیار مهمی است؛ این دست اندازیها به بیت المال و اختلاسها به خاطر صرفا به فکر خود بودن است.

وی، خروج از منیت را از نشانه های بلوغ انسان برشمرد و گفت: متأسفانه امروز مردم خیلی مشغول خود و از اطرافیانشان غافل هستند که سنت هایی مانند وقف به رفع این معضل کمک می کند./201/930/ب1

ارسال نظرات