۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۴۶۳۱۵۰
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

مودت اهل بیت محور وحدت جهان اسلام است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: مودت اهل بیت(ع) بهترین محور برای اتحاد و اتفاق بین اهل سنت و تشیع است.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی

گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ظهر امروز در همایش سیدی شباب اهل الجنه که در پیرانشهر برگزار شد ضمن طلب توفیق در امر تبلیغ برای همه مبلغان دینی، اظهار داشت: در مورد امام حسن و حسین(ع) آیات و روایات زیادی از سوی عالمان اهل سنت و شیعه نقل شده است.

وی با اشاره به آیه مباهله و دیگر آیات که در شأن اهل بیت(ع) نازل شده، افزود: در روایتی است که آیه مودت وقتی نازل شد از پیامبر اکرم(ص) در مورد قرابت ایشان که مودت آنان واجب است سوال شد فرمودند که علی(ع) و فاطمه و اولاد ایشان یعنی امام حسن و امام حسین(ع) قربای پیامبر(ص) و مودت ایشان بر همه مسلمانان واجب است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: نقل است که مردم در نزد حجاج بن یوسف جمع بودند که نام امام حسین(ع) آمد و حجاج قرابت ایشان با پیامبر(ص) را انکار کرد، یحیی بن یعمر فردی از صحابه در جواب او گفت که تو دروغ گفتی، حجاج از او مدرک خواست و او آیه ای که حضرت عیسی(ع) را از طرف مادر به حضرت ابراهیم(ع) نسبت داده و ذریه او معرفی می کند به عنوان مدرک آورد.

وی ادامه داد: حجاج دلیل یحیی را پذیرفت ولی گفت که چرا در جمع مرا تکذیب کردی؟ یحیی بن یعمر جواب داد که بر من واجب بود که حقایق را کتمان نکنم و حجاج او را به خراسان تبعید کرد.

امام جمعه ارومیه با اشاره به روایت دیگری، توضیح داد: امام حسین(ع) به مجلس پیامبر(ص) وارد شد و رسول خدا(ص) به ایشان سلام داده و زینت آسمانها و زمین خواندند، فردی از صحابه اعتراض کرد که چگونه است فردی به غیر از شما زینت آسمانها و زمین باشد و حضرت جواب دادند که حسین(ع) چراغ هدایت و سفینه نجات بوده و در آسمانها معروفتر از زمین هستند.

وی مودت اهل بیت(ع) را بهترین محور برای اتحاد و اتفاق بین اهل سنت و تشیع عنوان و اضافه کرد: در روایتی آمده است که فردی شبانه به منزل پیامبر(ص) برای امری رفت، پیامبر اکرم(ص) با چیزی به بیرون آمدند که برای آن فرد ناشناخته بود، سوال شد که این چیست؟ و حسن و حسین(ع) در نزد پیامبر(ص) بودند حضرت فرمودند که این دو فرد فرزندان من هستند ایشان را دوست دارم و کسی که ایشان را دوست بدارد، خدایا دوست بدار هر کس را که ایشان را دوست بدارد.

گفتنی است، همایش کشوری سیدی شباب اهل الجنه در شهرستان پیرانشهر آذربایجان غربی برگزار شد./202/936/ب1

ارسال نظرات