۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۴۶۳۰۵۱
نقوی حسینی در گفت وگو با رسا:

دولت اراده لازم برای مبارزه با فساد را ندارد/ رییس جمهور اختلاس صندوق فرهنگیان را توجیه می کند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: رییس جمهور حاضر نیست بگوید که مسأله صندوق ذخیره فرهنگیان اختلاس است بلکه می خواهد پرداخت این وام ها را توجیه کند.
سید حسین نقوی حسینی

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به وقوع مفاسد اقتصادی با وجود دستگاه های متعدد نظارتی عملکرد دستگاه های مسؤول را مورد بررسی قرار داد و گفت: قوه قضاییه کاشف جرم نیست و کشف جرم خارج از قوه قضاییه و در دستگاه های نظارتی و مسؤول کشف جرم انجام می شود.

وی افزود: وقتی جرم کشف شد پرونده تشکیل می شود و مجرم به قوه قضاییه سپرده خواهد شد، از این رو قبل از قوه قضاییه باید روی مسأله کشف جرم بحث کنیم و ببینم چقدر برای مقابله با وقوع و سپس کشف جرم اراده لازم وجود دارد.

نقوی حسینی با بیان این که واقعیت این است اراده لازم در این زمینه وجود ندارد، اظهار داشت: اراده ای دیده نمی شود که دولت بخواهد واقعا با فساد اقتصادی مبارزه کند، وقتی رییس جمهور محترم از تریبون مجلس در حضور 288 نماینده ملت می گوید که 8 هزار میلیارد صندوق ذخیره نیست و بعضی ها معنای اختلاس را نمی فهمند و این وام معوق است چه اراده ای وجود دارد؟

وی ادامه داد: 8 هزار میلیارد تومان به 30 نفر داده شده اما رییس جمهور حاضر نیست که بگوید فساد و اختلاس است بلکه می گوید وام معوق است، چگونه 8 هزار میلیارد تومان به 30 نفر آن هم با وثایق غیر معتبر داده شده است یعنی بازگشت این وام ها در هاله ای از ابهام است چون وثایق اصلا اعتبار ندارد.

نماینده مردم ورامین در مجلس با بیان این که با این وجود رییس جمهور حاضر نیست بگوید که مسأله صندوق ذخیره فرهنگیان اختلاس است بلکه می خواهد پرداخت این وام ها را توجیه کند، ابراز داشت: بنده در جریان هستم به یک نفر از این سی نفر هزار میلیارد تومان با درصد بسیار پایین و با وثایق غیر قابل اعتبار داده  شده است این اگر اختلاس نیست پس چه نام دارد.

وی عنوان کرد: واقعا اراده در دولت وجود ندارد اما قوه قضاییه کوتاه نیامده است و آنچه که به دستگاه قضا به عنوان جرم ارجاع شده قوه قضاییه محکمه گذاشته و پیگیری، رسیدگی و اعلام حکم کرده و کار دنبال شده است./1323/ت302/ج

 

ارسال نظرات