۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۴۶۳۰۰۷
لاریجانی:

مجلس آماده استفاده از ظرفیت بسیج است

رییس مجلس شورای اسلامی ضمن برجسته خواندن جایگاه بسیج، بیان داشت: مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد تا از ظرفیت بالای بسیج استفاده کند.
علی لاریجانی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی صبح امروز سوم آذر ماه در نطق پیش از دستور خود با گرامیداشت هفته بسیج، گفت: بسیج یادگار ابتکاری امام راحل است که جهادگری را در جهان ساماندهی کرد و عامل توفیق ملت در دفاع از حقوقش بود.


وی ادامه داد: بسیجیان امروز نیز در میادین مختلف حمایت از محرومان و دفاع از آرمان های انقلاب با شجاعت در صحنه هستند از این رو باید زمینه های لازم برای استفاده از این سرمایه ملی فراهم شود.
 

رییس مجلس تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی برای همکاری همه جانبه در این زمینه آمادگی دارد.


لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تسلیت سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و ایام شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) گفت: در عالم خلقت موجودی به کمال وجودی آن حضرت از ازل تا ابد نبوده است و به همین جهت حکما، رسول الله(ص) را عقل کل عالم دانستند و همه فیوضات الهی از بستر وجود کامل ایشان به سایر مخلوقات می‌رسد و عالم دم به دم از وجود ایشان بهره مندند چه بدانند و چه آگاه نباشند. 


لاریجانی ادامه داد: متاسفانه جریان سطحی‌نگر وهابیت تاملات علمی عالمان اسلامی را نادیده گرفته و به جای فهم حقایق اصیل مکتب نبوی با قشری‌گری گاه به تفکر جسمانیت در ساحت الهی هم نزدیک شدند و امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند معرفی جوهره تفکر اسلامی در مدرسه نبوی هستیم. 


وی خاطرنشان کرد: باید پذیرفت دنیای مسلمانی امروز فاصله زیادی با تصویر مطلوب انسان مسلمان مدرسه نبوی و رضوی دارد.


رییس مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت ایام رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن(ع) و امام رضا(ع) به ملت ایران، یافتن صراط مستقیم را در این سلوک الهی از خداوند متعال آرزو کرد. /856/پ202/ج

ارسال نظرات