۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۴۶۲۳۶۴
مسؤول نمايندگي ولي فقيه در سپاه كاشان:

ولايتمداري با دفاع به موقع و هزينه كردن به منصه ظهور می رسد

مسؤول نمايندگي ولي فقيه در سپاه كاشان گفت: ولي فقيه در عصر غيبت جانشين بر حق امام زمان(عج) است و ما بايد ولايتمداري خود را با ثبات قدم و دفاع به موقع و هزينه كردن به منصه ظهور برسانيم و اين پرچم را به دست صاحب اصلي خود برسانيم.
حجت الاسلام شمس الدين احمدي سرهنك باقر فرهنگ

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در کاشان، حجت الاسلام شمس الدين احمدي، ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران به مناسبت هفته بسيج و باتبريك اين هفته و گراميداشت ياد و خاطره شهدا، و تسليت اربعين حسيني، گفت: زيباترين تحليلي كه در مورد اهداف امام حسين(ع) بيان شده است زيارت نوراني اربعين است.  

وي از جهل به عنوان عامل اصلي تمامي مشكلات و گرفتاريهاي بشر نام برد و با اشاره به اينكه قرآن ريشه تمامي گرفتاريهاي بشر را جهل دانسته است، ابرازداشت: در مورد جهل مصاديق بسيار زيادي در قرآن آمده است.

حجت الاسلام احمدي با اشاره به آيه 146 سوره بقره در مورد اهل كتاب كه مي فرمايد ‹‹الَّذِينَ آتَيْنَاهُمُ الْكِتَابَ يَعْرِفُونَهُ كَمَا يَعْرِفُونَ أَبْنَاءهُمْ وَإِنَّ فَرِيقاً مِّنْهُمْ لَيَكْتُمُونَ الْحَقَّ وَهُمْ يَعْلَمُونَ››  هرچند كه مصداق اين آيه در مورد اهل كتاب است اما واقعيت اين مصداق را در روز عاشورا كساني كه حق را مي دانستند و كتمان كردند را مشاهده مي كنيم.

مسؤول نمايندگي ولي فقيه در سپاه كاشان، اظهارداشت: در فتنه 88 نيز تاريخ تكرار شد و برخي با اينكه حق را مي دانستند اما سكوت كردند در حاليكه اگر سكوت نمي كردند در همان روزهاي اول، فتنه در نطفه خفه شده بود، اما برخي از آنها تا به امروز نيز فتنه را محكوم نكرده اند.

حجت الاسلام احمدي در ادامه يادآور شد: امام رضا(ع) مي فرمايد، زماني كه مردم امام حق خود را رها كنند، آن زمان، زمان حيرت و گمراهي و ذلالت است، بنابراين ولي فقيه در عصر غيبت جانشين بر حق امام زمان(عج) است و ما بايد ولايتمداري خود را با ثبات قدم و دفاع به موقع و هزينه كردن به منصه ظهور برسانيم و اين پرچم را به دست صاحب اصلي خود برسانيم.

وي در ادامه هفته بسيج را فرصت خوبي براي تبيين و بصيرت بخشي دانست و با اشاره به برخي برنامه هاي مهم بسيج طلاب شهرستان كاشان در هفته بسيج، گفت: درهفته بسيج ديدار فرماندهان پايگاههاي بسيج طلاب و مديران مدارس علميه با آيت الله نمازي نماينده ولي فقيه در كاشان در سوم آذر ماه و همچنين برگزاري يادواره 103 شهيد روحاني حوزه هاي علميه شهرستان كاشان و آران و بيدگل از مهمترين برنامه هاي هفته بسيج است.

تشكيل بسيج در جهت تقويت و تحكيم و تحقق احكام اسلام و انقلاب اسلامي است

در ادامه باقر فرهنگ فرمانده ناحيه بسيج سپاه كاشان نيز با گراميداشت ياد و خاطره شهداي 8 سال دفاع مقدس و 1700 شهيد شهرستان كاشان و شهداي مدافع حرم و تسليت اربعين حسيني، گفت: تشكيل اين نهاد ارزشي درجهت تقويت و تحكيم و تحقق احكام اسلام و انقلاب اسلامي است و بروز و ظهور عملكرد بسيج نيز از ابتداي پيروزي انقلاب و 8 سال دفاع مقدس تا به امروز مشخص است كه بسيج هم در عرصه دفاع نظامي افتخاراتي را رقم زد و هم بعد از آن تا به امروز كه در عرصه مقابله با تهاجم فرهنگي دشمن و ترويج و اشاعه فرهنگ و ارزشهاي اسلام و انقلاب اسلامي موثر بوده است.

وي افزود: بسيج امروز تنها منحصر به كشور ايران نيست، بلكه فرهنگ بسيجي فراتر از مرزهاي كشور رفته و صدور اين شجره طيبه از ايران اسلامي به كشورهاي عراق و سوريه و يمن، بحرين سبب شده تا ريشه خبيثه وهابيت و سلفي‌گري را كه در آستين داعش پرورش يافته توسط دست توانمند جبهه مقاومت مردمي و بسيج به خاك مزّلت و خواري كشانيده است.

 فرهنگ، گفت: در آينده نه چندان دور شاهد پيروزي جبهه مقاومت بسيج  مردمي در كشورهاي اسلامي كه مورد حمله تروريستها قرار دارند خواهيم بود و دست آنها از اين كشورها كوتاه خواهند كرد.

وي يادآور شد: رهبر معظم انقلاب فرمود، بسيجيان مايه خرسندي و اميد و اعتماد دوستداران نظام و انقلاب و كشور و سبب بيم و هراس بدخواهان و دشمنان و كينه توزان هستند و امروز اگر يكي از شرايط دشمنان در عراق مبني بر حذف ‹‹هشت الشعبي›› همين است، چرا كه آنها از بسيج مردمي ضربه خورده اند و رهبري نيز مي فرمايد، اين بسيج است كه امروز سبب بيم و هراس آنها شده است.

فرمانده مقاومت بسيج كاشان اظهار اميدواري كرد، با ترويج فرهنگ بسيج و بسيجي كه فرهنگ ارزشي نظام و مبتني بر باورهاي اعتقادي ما است بتوانيم در تشكيل بسيج دهها ميليوني مورد نظر امام راحل و فراهم كردن زمينه تحقق جامعه اسلامي و ظهور امام زمان موفق باشيم.

برنامه ها هفته بسيج در كاشان اعلام شد

 فرهنگ در ادامه با اشاره به سي و هفتمين سالگرد شكوهمند هفته بسيج و سالروز تشكيل بسيج مستضعفين به فرمان تاريخي امام راحل، گفت: هفته بسيج امسال با شعار‹‹ بسيج، انقلابي گري و خدمتگزاري›› نامگذاري شده است و در هفته بسيج كه از 30 تا 6 آذرماه برگزار مي شود، برنامه هاي متنوعي تدارك ديديه شده است.

وي به روز شمار هفته بسيج و نامگذاري ايام هفته بسيج، اشاره كرد افزود: شنبه 30 آبان ‹‹بسيج، پژواك نداي حضرت زينب›› دوشنبه اول آذر ماه ‹‹بسيج، انقلابي گري و ظلم ستيزي›› سه شنبه دوم آذرماه ‹‹بسيج، انقلابي گري و پيشرفت›› چهارشنبه سوم آذرماه ‹‹بسيج، انقلابي گري و كارآفريني›› پنجشنبه چهارم آبان ماه ‹‹بسيج، انقلابي گري و ايثار›› جمعه پنجم آبان ماه ‹‹بسيج، انقلابي گري و اقتدار جهاني›› و شنبه ششم آذرماه ‹‹بسيج، انقلابي گري و مبارزه با فساد و اشرافي گري›› نامگذاري شده است.

فرهنگ يادآور شد: در اولين روز هفته بسيج همزمان با اربعين حسيني، شركت بسيجيان شهرستان كاشان در پياده روي جاماندگان اربعين حسيني و خطبه خواني حضرت زينب(س) نمايشگاه عكس و پوستر تحت عنوان ترويج و اشاعه فرهنگ و عملكرد بسيج، شروع نهضت هاي روشنگري با محوريت انقلابي گري و انقلابي ماندن، خاطره گويي پيشكسوتان جبهه و جنگ و بسيجيان و برگزاري يادواره شهداي شهرستان كاشان با عنوان كنگره سردار شهيد خادمي و 1700 شهيد شهرستان كاشان در آذر ماه را از جمله برنامه هاي هفته بسيج در كاشان اعلام كرد.

فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه كاشان، همايش ائمه جمعه و جماعات و فرماندهان پايگاههاي مقاومت، برگزاري نماز وحدت به امامت آيت الله نمازي، برگزاري نمايشگاه اقتصاد مقاومتي و تجليل از كارآفرينان برترعرصه هاي اقتصاد مقاومتي، افتتاح چندين طرح اقتصاد مقاومتي، برگزاري يادواره شهدا، عطرافشاني و غبار روبي گلزار شهداي شهرستان كاشان و حومه، ديدار با خانواده شهدا، خاطره گويي جانبازان و ايثارگران، حضور بسيجيان و گردانهاي بيت المقدس در نماز جمعه با شعار مدافعان حرم و سخنراني پيش از خطبه هاي نماز جمعه و اجراي صبحگاه مشترك نيروهاي مسلح در كاشان را از ديگر برنامه هاي مهم هفته بسيج در كاشان برشمرد./1307/202/ب2

ارسال نظرات