۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۴۶۲۲۹۶
به همت مدیریت آموزش و تربیت مسجد جمکران؛

مسابقه کتابخوانی از کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» برگزار شد

مدیریت آموزش و تربیت مسجد مقدس جمکران به مناسبت اربعین حسینی مسابقه بزرگ کتابخوانی از کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» نوشته مقام معظم رهبری را برگزار کرد.
کتاب انسان 250 ساله

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، مدیریت آموزش و تربیت مسجد مقدس جمکران در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی برنامه‌های مختلفی را برای ارتقاء سطح معرفتی زائران مسجد مقدس جمکران تدارک دیده است.

از جمله این برنامه‌ها برگزاری مسابقه بزرگ کتاب‌خوانی با کتاب « انسان ۲۵۰ ساله» نوشته مقام معظم رهبری است که با استقبال خوبی از سوی زائران این مکان مقدس مواجه شده است.

علاقمندان برای شرکت در این مسابقه می‌توانند با تهیه این کتاب و ثبت نام در مسابقه در کنار ورودی باب الشهدا به سوالات مطرح شده پاسخ دهند.

گفتنی است به ۵۰ نفر از شرکت کنندگان در این مسابقه فرهنگی به قید قرعه جوایزی اهدا خواهد شد.

این کتاب شامل سخنرانی ها و مطالب دستنویس مقام معظم رهبری درباره زندگی سیاسی ـ مبارزاتی ائمه (علیهم السلام)، از پیش از انقلاب تا سال ۱۳۸۹است و عنوان کتاب عیناً برگرفته از کلام منور مقام معظم رهبری است و بیانگر نوع نگاه ایشان به زندگی سیاسی مبارزاتی ائمه (علیهم السلام) است. علت این نامگذاری بر روی زندگی ائمه (علیهم السلام)، در مقدمه کتاب به تفصیل از بیانات ایشان آورده شده است.

کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» شامل ۱۷ فصل است که نحوه چینش عناوین فصل‌ها، به صورت ترتیب تاریخی زندگی ائمه (علیهم السلام)، از دوران پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) تا دوره امام جواد، امام هادی و امام عسکری (علیه السلام) است که بیانات مقام معظم رهبری درباره این سه امام بزرگوار در یک فصل ارائه شده است.

محتوای این کتاب به دنبال انتقال مفهومی متعالی از مسیر و مقصد زندگی مجاهدانه ائمه (علیهم السلام) است و از این رو بیش از آنکه یک کتاب تاریخیِ صِرف باشد، یک فراتحلیل تاریخی است؛ که به جای شرح و تفصیل وقایع زندگی ائمه، نگاهی کل‌گرا به زندگی هر یک از معصومین با توجه به بستر تاریخی دوره مربوطه و در راستای مقصود واحدی که همه این بزرگواران دنبال می‌کردند، ارائه می‌دهد. لذا آشنایی هر چه بیشتر خوانندگان محترم با تاریخ زندگی ائمه، تنفس در فضای انسان ۲۵۰ ساله را دلنشین تر می کند./840/101/ب2

ارسال نظرات