۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۴۶۲۲۲۱
آیت الله طبرسی:

دل بستن به غرب راه حل مشکلات کشور نیست/ اقتصاد مقاومتی راه نفوذ دشمن را می بندد

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که باید تنها بر روی سفره خودمان بنشینیم و از دل بستن به غرب و کمک های آنها به شدت پرهیز کنیم، گفت: تفکر و اندیشه ها باید ایرانی، مستقل و قدرتمند باشد و این دید غربی که در برخی موضوع ها به وجود آمده راه حل مشکلات نیست.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران پنج شنبه شب در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی ایران و مازندران، اقتصاد مناسب را عامل قدرت هر کشوری در عرصه های بین المللی دانست و گفت: امروز یکی از شاخص های مهم رتبه بندی کشور موضوع مهم اقتصاد هر کشوری است.

وی با بیان این که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، اقتصاد ایران کاملاً وابسته به غرب بود، افزود: آمریکایی ها و دیگر کشورهای غربی به دیل نفوذ سیاسی و اقتصادی که در کشور داشتند اجازه هیچ رشد و پیشرفت علمی و اقتصادی را به کشورمان نمی دادند و تنها به دنبال وابستگی ایران به خود بودند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری یکی از راه های مهم نفوذ دشمن در کشور را وابستگی اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: اگر در گذشته شاهد نفوذ گسترده عناصر کشورهای آمریکایی و اروپایی در ایران بودیم به دلیل وابستگی شدید کشورمان به غرب بود.

آیت الله طبرسی قطع وابستگی ایران به غرب را یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی برای ملت ایران عنوان کرد و گفت: امروز علیرغم همه مشکلات و تنگناههای که وجود دارد، اما وابستگی کشور به غربی ها به حداقل ممکن کاهش یافته و این افتخار بزرگی است.

امام جمعه ساری با بیان این که آمریکایی ها از پیشرفت علمی، اقتصادی و نظامی ملت ایران به شدت عصبانی هستند، تصریح کرد: در 38 سال گذشته مقامات آمریکایی در هر مقطعی همه توان خود را به منظور جلوگیری از قطار پیشرفت ایران به کار گرفتند، اما ایستادگی و مقاومت ملت ایران مانع از تحقق توطئه های دشمن شده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که توطئه آمریکایی ها علیه ملت ایران هر روز با رنگ و شیوه جدیدی دنبال می شود، گفت: امروز غرب به سرکردگی آمریکایی ها در حال یک جنگ تمام عیار اقتصادی با کشورمان هستند.

آیت الله طبرسی طرح مباحث هسته ای، حقوق بشری و نظامی را مسائل مزحک از سوی مقامات آمریکایی علیه نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: مشکل آمریکایی ها با اصل انقلاب اسلامی است و طرح مباحث دیگر تنها بهانه ای برای فشار به ملت ایران است.

امام جمعه ساری با بیان این که آمریکا به دخالت و توطئه افکنی در کشورها عادت کرده است، گفت: ملت بزرگ ایران 38 سال است که با سرنگونی حکومت پهلوی، نظام جدیدی را پایه گذاری کرده و پذیرفته است و دولتمردان غربی به ویژه آمریکا باید به رأی و عقیده یک ملت احترام بگذارند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که آمریکایی ها پس از شکست در عرصه نظامی علیه ملت ایران با هربه اقتصاد و فرهنگ به جنگ ملت ایران آمده است، افزود: غربی ها با تحریم های فلج کننده علیه کشورمان، تلاش کردند تا زمینه نارضایتی مردم از نظام را فراهم کنند که با هوشیاری و بصیرت مردم این توطئه خنثی شد.

آیت الله طبرسی به طرح مسأله اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در کشور اشاره کرد و آن را واکسنی در برابر همه ویروس های اقتصادی غرب علیه کشورمان دانست و تصریح کرد: کشورمان باید برای ایستادگی و مقاومت در برابر ویروس های اقتصادی غربی ها به اقتصاد مقاومتی واکسینه شوند.

نماینده ولی فقیه در مازندران اقتصاد مقاومتی را تنها راه حفظ استقلال و آزادی کشور در برابر دشمنان انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: دولتمردان باید تلاش کنند تا ضمن بهره گیری از همه ظرفیت های کشور شاهد عملیاتی شدن همه شاخص های مهم اقتصاد مقاومتی در کشور باشیم.

وی با بیان این که اقتصاد مقاومتی راه نفوذ اقتصادی کشور را خواهد بست، افزود: تحقق این مسأله مهم بهترین راه حفظ عزت و اقتدار نظام و جلوگیری از وابستگی ها است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر بهره گیری همه ظرفیت های کشور به منظور تحقق این سیاست ها، خاطرنشان کرد: دولت نیز باید تلاش بیشتری برای اجرایی شدن دقیق سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور انجام دهد.

وی وابستگی اقتصاد کشور به نفت را یک مشکل عمده ساختار اقتصادی کشورمان دانست و تصریح کرد: نفت اقتصاد کشور را تنبل کرده بود و در حال حاضر فرصت مناسبی برای توسعه اقتصاد غیر نفتی به وجود آمده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که باید تنها بر روی سفره خودمان بنشینیم و از دل بستن به غرب و کمک های آنها به شدت پرهیز کنیم، افزود: تفکر و اندیشه ها باید ایرانی،مستقل و قدرتمند باشد و این دید غربی که در برخی موضوع ها به وجود آمده راه حل مشکلات نیست.

امام جمعه ساری واردات و اتکا به نفت را دلیل بیماری اقتصاد کشور دانست و خاطرنشان کرد: این موضوع موجب تغییر در تفکر تولیدکنندگان و مطالبه آنان در توسعه اقتصاد غیر نفتی شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه اقتصاد امری علمی نیست و عمل را می طلبد، اظهار داشت: اقتصاد یعنی بازار و معیشت مردم که تولیدکنندگان حرکت در این مسیر را به خوبی می دانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود نقش اتاق بازرگانی را در صادرات موثر دانست و خاطرنشان کرد: اتاق می تواند از تجربه ها و ارتباط های خود در بیان مطالبات تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی استفاده کند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که باید در اقتصاد فعالیتی انقلابی داشت، تصریح کرد: انقلاب اسلامی قائل به شخص نیست چون همه مردم را شامل می شود از این رو برای انقلابی شدن و انقلابی ماندن باید تقوا و اعتقاد داشت.

آیت الله طبرسی با بیان اینکه فعالان اقتصادی باید در کنار یکدیگر باشند و گره های کور را باز کنند، اظهار داشت: متأسفانه در مازندران انجام یک پروژه بسیار سخت است و بسیار مانع تراشی وجود دارد./950/202/ب2

ارسال نظرات