۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۴۶۲۰۱۶
رییس تبلیغات اسلامی بجنورد:

روحانیان هجرت و مستقر مدیران فرهنگی روستاها هستند

رییس تبلیغات اسلامی بجنورد با بیان اینکه روحانیان مستقر و طرح هجرت مدیران فرهنگی روستاها هستند، گفت: این روحانیان الگوی عملی جوانان و نوجوانان بوده و باید با رفتار خود سبک زندگی اسلامی را برای اقشار مختلف مردم تبیین کنند.
حجت الاسلام هدایتی- رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد، عصر امروز در نشست ماهانه روحانیان مستقر دائم روستاهای شهرستان بجنورد، هدف از برگزاری جلسات ماهانه فرهنگی را رسیدگی به فعالیت‌های فرهنگی و برنامه‌ریزی برای برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی در روستاها عنوان کرد.

وی با بیان اینکه روحانیان مستقر و طرح هجرت مدیران فرهنگی روستا هستند، افزود: اگر موفقیتی در امر تبلیغ دین حاصل می‌شود بی‌شک نتیجه صبر و ازخودگذشتگی خانواده‌های روحانیان است؛ زیرا با توجه به وجود مشکلات گوناگون و همچنین فرهنگ‌های مختلف در روستاها کار تبلیغ بسیار سخت است.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی بجنورد، اضافه کرد: برنامه‌ریزی شده تا در فواصل زمانی مختلف از فعالیت‌های فرهنگی و روحانیان مستقر در روستاها بازدید شود تا از نزدیک شاهد مشکلات و نقاط ضعف و قوت باشیم.

حجت‌الاسلام هدایتی با بیان اینکه اعزام روحانیان به روستاها با مطالعه و برنامه‌ریزی دقیق انجام می‌شود، تصریح کرد: روحانیان مستقر در روستا الگوی بسیاری از جوانان و نوجوانان خواهند بود؛ لذا با در نظر گرفتن این‌گونه مسائل و جنبه آموزش سبک زندگی، باید این روحانیان تلاش کنند با رفتار خود سبک زندگی اسلامی را در بین جوانان و نوجوانان تبیین کنند.

وی خاطرنشان کرد: تعامل و صمیمیت روحانیان با نوجوانان و جوانان تأثیر زیادی در جذب آنها به مسجد و امور فرهنگی دارد؛ لذا روحانیان باید با قشرهای مختلف روستا تعامل داشته باشند.

حجت‌الاسلام هدایتی با تأکید بر اینکه بازدید از خانواده‌های شهدا و بسیجی در روستاها در برنامه‌های فرهنگی روحانیان مستقر گنجانده شود، افزود: لازم است برنامه‌های فرهنگی در روستاها با تعامل با خانواده‌های شهدا، بسیج، معتمدان محل، هیأت امنای مساجد و شوراها انجام شود

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بجنورد گفت: تجلیل از برگزیدگان علمی در روستاها و معرفی آنها به‌عنوان الگو در جمع همسالان تأثیر زیادی در جهت‌دهی علمی و فرهنگی نوجوانان و جوانان روستاها خواهد داشت؛ لذا این امور در برنامه‌های فرهنگی قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به جنبه‌های تربیتی اقامه نماز در مدارس، افزود: باید برنامه‌ریزی شود تا در مدارس شبانه‌روزی روستایی نماز جماعت پرشورتر از قبل برگزار شود.

اعزام پیاده 2 هزار و 500 زائر به حرم رضوی در دهه پایانی صفر

حجت‌الاسلام هدایتی در بخش دیگری از سخنان خود از پیاده‌روی دو هزار و 500 نفر از زائران حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) در قالب ۳۵ کاروان پیاده در آستانه اربعین حسینی خبر داد.

وی افزود: برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم با پلیس‌راه استان و همچنین نیروی انتظامی انجام شده تا حرکت کاروان‌های پیاده در طول مسیر بدون آسیب و در سلامت کامل انجام شود.

حجت‌الاسلام هدایتی با بیان اینکه در کاروان‌های پیاده‌ای که به سمت مشهد مقدس در حرکت هستند برنامه‌های فرهنگی متنوعی برگزار می‌شود، تصریح کرد: به این منظور برنامه‌ای ترتیب داده شده تا در هر کاروان از حضور روحانی کاروان و مداح استفاده شود تا برنامه‌های فرهنگی با کیفیت بیشتر و آسیب کمتری برگزار شود.

وی همچنین از برپایی ایستگاه‌های صلواتی خودجوش و مردمی در مسیر حرکت کاروان زائران پیاده حرم رضوی خبر داد و افزود: در طول مسیر با برپایی ایستگاه‌های صلواتی متعدد از زائران علی ابن موسی‌الرضا (ع) پذیرایی می‌شود که این موضوع نشان‌دهنده ارادت و علاقه مردم به اهل بیت (ع) بوده و بدون شک برکات این‌گونه برنامه‌های مذهبی و فرهنگی در زندگی مردم نمایان می‌شود./9314/202/ب2

ارسال نظرات