۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۴۶۲۰۱۱
فرمانده مرزبانی ناجا:

همکاری ایران و عراق در برگزاری اربعین مثال زدنی است

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان این که همکاری ایران و عراق در برگزاری اربعین مثال زدنی است، گفت: مدیریت مشترک و لحظه ای با فرماندهان کشور مقابل سبب شد تا تردد زائران با رفع مشکلات میدانی در جریان باشد؛ این تعامل و همکاری بی نظیر باید به کتاب های درسی برای تنویر افکار آیندگان منتقل شود زیرا این همکاری ها در چارچوب قواره نظامی بی سابقه است.
رضایی

به گزارش خبرگزاری رسا در ایلام، قاسم رضایی، فرمانده مرزبانی ناجا امروز به اتفاق سپهبد محمد نعمه الحسن، مشاور وزیر کشور عراق و همچنین سپهبد ماجد علی فرمانده عملیات رافدین از پایانه و تردد زائران در مرز مهران بازدید کردند.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: امروز همکاری بسیار ارزشمند دولتمردان و نیروهای مسلح عراق به ویژه مرزبانی این کشور، در سطح بی نظیر و بی سابقه ای سبب شد تا مدیریت هماهنگی در تردد زائران انجام گیرد.

وی به حضور فرماندهان دوست و عالی رتبه عراقی در پایانه مرزی جهت مدیریت مشترک و هدایت زوار و تسهیل در تردد آنان اشاره کرد و افزود: مدیریت مشترک و لحظه ای با فرماندهان کشور مقابل سبب شد تا تردد زائران با رفع مشکلات میدانی در جریان باشد؛ این تعامل و همکاری بی نظیر باید به کتاب های درسی برای تنویر افکار آیندگان منتقل شود زیرا این همکاری ها در چارچوب قواره نظامی بی سابقه است.

سردار رضایی ادامه داد: این یک عملیات مشترک است که به خوبی مدیریت می شود و مفهوم بخشیدن به این عملیات مشترک حضور فرماندهان عالی رتبه کشور دوست و برادر عراق در میدان است و باید از این تجربه ارزشمند در مدیریت سالهای بعد استفاده تجربی شود.

فرمانده مرزبانی ناجا خاطرنشان کرد: همین جا از همه دولتمردان کشور عراق و ایران و مسؤولان گذرنامه عراق که همکاری لازم را داشته اند بسیار تقدیر و تشکر می کنم.

در ادامه این دیدار سپهبد محمد نعمه الحسن مشاور وزیر کشور عراق به برنامه های مردم و دولتش در راستای استقبال و تسهیل در تردد زائران و همچنین برقراری امنیت این عاشقان اباعبدالله اشاره کرد و گفت: ما هرچه داریم از قیام امام حسین(ع) بوده و همه اینجا جمع شدیم تا به زوار آن امام همام خدمت کنیم و نمی گذاریم مشکلی برای آنان پیش بیاید.

مشاور وزیر کشور عراق در خاتمه گفت: با همکاران مان در کشور ایران همکاری خوبی داریم؛ این اتفاق نظر برای خدمت به زائران بی نظیر است./879/102/ب2

ارسال نظرات