۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۴۶۱۷۴۲
در مدرسه علمیه خواهران صحنه؛

همایش تکفیری گری و راه های مقابله با آن برگزار می شود

مدیر مدرسه علمیه خواهران صحنه از برگزاری همایش تکفیری گری و راه های مقابله با آن خبر داد و گفت: این همایش با حضور اساتید مجرب در این شهرستان برگزار می شود.
حوزه علمیه شهرستان صحنه

خانم سعادت مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان صحنه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، از برگزاری همایش تکفیری گری و راه های مقابله با آن خبر داد و ابراز داشت: به همت حوزه علمیه خواهران شهرستان صحنه همایش تکفیری گری و راه های مقابله با آن با حضور اساتید مجرب در این شهرستان برگزار می شود.

مدیر مدرسه علمیه خواهران شهرستان صحنه با اشاره به محورهای این همایش مطرح کرد: همایش تکفیری گری و راه های مقابله با آن با مؤلفه های وحدت در مقابله با جریان تکفیری، وحدت در قرآن و وحدت در سیره و کلام معصومین(ع) برگزار می شود.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: نقش استکبار در شکل گیری جریان تکفیری، معرفی و نقد آثار ضاله تکفیری، نقش علمای شیعه و اهل سنت در تقابل با جریان تکفیر و همچنین بررسی علل و زمینه های جذب جوانان به جریان تکفیر از جمله مؤلفه های همایش تکفیری گری و راه های مقابله با آن است.

خانم سعادت به بخشی دیگر از مؤلفه های این همایش اشاره کرد و ابراز داشت: اساتیدی که در این همایش حضور پیدا می کنند طلاب و روحانیان را با شیوه های نفوذ تکفیریان، شبهه افکنی و جریان تکفیر، جهل و جریان تکفیر، تعصب و فضای مجازی و همچنین راهکارهای مقابله با جریان های افراطی در مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) آشنا می سازند.

این مسؤول در ادامه افزود: در این همایش اساتید حاضر در همایش، طلاب و روحانیان خواهر را به دسته و گروه های مختلف تقسیم می کنند و هر گروه درباره یکی از مباحث همایش به تحقیق و پژوهش می پردازد.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: در پایان این همایش طلاب پس از تحقیق و پژوهش درباره یکی از جریان های تکفیری مقاله ای را تهیه کرده و با حضور اساتید و طلاب دیگر به ارائه تحقیق خود می پردازند.

وی در پایان با اشاره به اهداف برگزاری همایش تکفیری گری و راه های مقابله با آن، تأکید کرد: آشناسازی طلاب با جریان های تکفیری و بصیرت دهی به مردم از سوی طلاب درباره آگاه سازی با جریان های تکفیری از جذب مردم به گروهک های تکفیری جلوگیری خواهد کرد./857/302/ب2

ارسال نظرات