۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۴۶۱۷۰۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

روحانیان در خط مقدم مقابله با معضلات فرهنگی و اجتماعی هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تأکید بر استفاده بیشتر از توان و ظرفیت روحانیان در بخشهای مختلف، گفت: اکنون روحانیان در خط مقدم مقابله با معضلات و مشکلات فرهنگی و اجتماعی کشور هستند.
حجت الاسلام خادمی - مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در جمع شماری از روحانیان با اشاره به اهمیت تبلیغات دینی در جامعه، بر خلوص نیت در این زمینه تأکید کرد و افزود: اخلاص یکی از ارکان مهم تبلیغات دینی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه روحانیان در خط مقدم تبلیغات آموزه‌های اسلامی و الهی قرار دارند، خاطرنشان کرد: روحانیان به‌عنوان قشر تأثیرگذار در جامعه باید سیره بزرگان دین به‌ویژه برکات و آثار نهضت حضرت امام (ره) و هدف آن بزرگوار در راستای انجام تکلیف الهی را به مردم گوشزد کنند.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی استان خراسان شمالی اضافه کرد: روحانیان و مبلغان دینی باید زندگانی و مبارزات امام (ره) درزمینهٔ جهاد، شهادت و پاسداری از اسلام را سرلوحه برنامه‌های تبلیغی خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام خادمی ادامه داد: لازم است جامعه روحانیت با برنامه‌ریزی فرهنگی از ورود خرافات به دین جلوگیری کرده، با اجرای کارهای عملی و تحقیقاتی با ترفندهای دشمن درزمینهٔ ایجاد خرافات و شبهات دینی به مبارزه برخاسته و با نگاه روشنگرانه و جدی به این مسائل، از گسترش آن جلوگیری کند.

وی با اشاره به خدمات روحانیت در طول تاریخ افزود: خدمات این قشر تأثیرگذار بسیار چشمگیر است که یکی از ثمرات آن انقلاب شکوهمند اسلامی و گسترش و توسعه فرهنگ اسلامی در جهان است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اظهار کرد: یکی از کارهای مهم روحانیان مستقر و طرح هجرت و سایر مبلغان دینی در مناطق مختلف رصد کردن مشکلات و معضلات فرهنگی در مناطق تحت پوشش است.

وی با اشاره به اینکه باید روحانیان و مبلغان برای رفع معضلات فرهنگی تلاش کنند، بر استفاده بیشتر از توان و ظرفیت روحانیان در بخشهای مختلف تأکید کرد و افزود: اکنون روحانیان در خط مقدم مقابله با معضلات و مشکلات فرهنگی و اجتماعی کشور هستند.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه روحانیان باید اهداف دشمنان و خطر فرهنگی را به‌خوبی شناسایی و رصد کنند، ادامه داد: لازم است روحانیان با جدیت و آگاهی با اهداف و توطئه‌های دشمنان برخورد کرده و برای مقابله با این هجمه حساس و مهم همگام با سایر متولیان امور اقدام شایسته انجام دهند.

وی اضافه کرد: جنگ نرم دشمنان علیه ارزش‌های اسلامی بسیار خطرناک‌تر از جنگ سخت بوده و اکنون که دشمنان اسلام با پرداخت هزینه‌های گزاف به مقابله جدی با فرهنگ و عقاید ما برآمده‌اند، بی‌توجهی و کوتاهی از هیچ‌کس پذیرفته نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: اگر روحانیان نتوانند دشمنان اسلام و اهداف آنها را به مسلمانان و مخاطبان معرفی و ترفندهای آنها را با منطق ثابت کنند، بدون شک در آینده خرافات مدرنیته وارد دین می‌شود؛ بنابراین ضروری است روحانیان به‌عنوان پیام‌رسانان دین و معنویت توطئه‌های دشمنان را شناخته و برای مقابله با آنها برخیزند./9314/202/ب2

ارسال نظرات